مدیرکل بهزیستی مازندران از اجرای طرح ماد در ۶۰ مدرسه استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: طرح ماد یا مشارکت اجتماعی دانش آموزان با مشارکت بهزیستی با آموزش و پرورش استان در مدارس در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سال ۹۵طرح ماد در ۳۰مدرسه و با ۹۰۰دانش آموز کلید خورد، افزود: اکنون در ۶۰ مدرسه و ۱۸۰۰دانش آموز اجرایی شده است.

آرام با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۲۵۱ طرح به بهره برداری می‌رسد، گفت:: ۱۱ مهد شهری، ۱۰ مهد روستایی و یک حاشیه مهد از جمله این طرح‌ها است.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: مرکز بازپروری زنان آسیب دیده، سه مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و یک مرکز نگهداری از سالمندان در روستا در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی به واگذاری ۱۵۰ واحد مسکونی به معلولان اشاره کرد و گفت:: تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی از ۲۶۰ هزار نفر در سال ۹۲ به ۵۱۵ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مستمری مددجویان از ابتدای سال ۹۶ به سه و نیم برابر افزایش یافته است، افزود: از ابتدای امسال از محل هدفمندی یارانه‌ها مشمولان یارانه بهزیستی از ۱۸ هزار نفر به حدود ۵۰ هزار نفر رسید.

وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان از ۷۸۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان گفت:: هم اکنون ۱۲۰ هزار خانوار با تعداد ۲۵۸ هزار نفر سبد حمایتی دریافت می‌کنند.

وی گفت: سال ۹۲ اعتبارات اختصاص یافته به مددجویان ۲۴۰ میلیون تومان بود که در سال ۹۶ به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: اعتبارات رفاهی بهزیستی برای جامعه هدف در سال ۹۲ حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود و امسال به بیش از ۵ میلیارد تومان رسیده است.

آرام به اختصاص ۱۷ میلیارد تومان برای مسکن معلولان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۹۹ واحد مسکن محرومان تحویل شده و ۱۸۹ واحد نیز در دست ساخت داریم، همچنین تعداد واحد‌های مسکونی محرومان از ۲۶۳ واحد در سال ۹۳ به ۴۴۰ واحد در سال جاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد، افزود: ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به بیش از هشت هزار نفر پرداخت شده است.

وی به رشد ۱۵۳ درصدی مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: سال ۹۲ میزان مشارکت‌های مردمی ۱۱۲ میلیارد ریال بود که این رقم سال قبل به ۴۵۱ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با اشاره به شناسایی مراکز مشاوره خانواده در مازندران گفت: بیش از ۷۰ مرکز مشاوره در استان شناسایی کردیم، که پرونده‌های طلاق برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به این مراکز ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: ۱۸۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست استان در ۱۸ مرکز نگهداری این کودکان نگهداری می‌شوند و بیش از ۳۳۰ کودک در خانواده جایگزین زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/آ

افزایش مشارکت اجتماعی دانش آموزان مازندرانی

برچسب ها: اشتغال ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار