رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان شمالی از شرکت ۲ هزار و ۵۸۰ نفر از خراسان شمالی در مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

شرکت ۲ هزار و ۵۸۰ نفر از خراسان شمالی در مسابقات سراسری قرآن

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان این که تاکنون ۲ هزار و ۵۸۰ نفر از خراسان شمالی در مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند ، گفت: این مسابقات در هشت رشته حفظ جزء ۳۰ ، جزء یک، سه جزء اول ، پنج جزء اول ، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول ، ۲۰ جزء اول و کل قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان رشته معارف نیز در رشته‌های ترجمه و مفاهیم و معارف قرآن ، تدبر در قرآن ، تفسیر قرآن ، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم به رقابت می‌پردازند.

حجت الاسلام صالحی نیا از دیگر رشته‌های این آزمون در بخش معارف را سبک زندگی و سیره معصومین ، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه ، مفاهیم نهج‌البلاغه ، مفاهیم صحیفه سجادیه ، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن کریم اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند در چهار رشته این مسابقات شرکت کند، گفت: این آزمون در سه بخش مختلف در کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان شمالی بیان کرد: آزمون الکترونیکی این مسابقات اول و دوم اسفندماه ، آزمون کتبی نهم اسفندماه و آزمون شفاهی از ۱۱ تا ۱۶ اسفند برگزار می‌شود.

وی گفت: در پایان این مسابقات برای کسانی که نمره کتبی بالای ۷۰ و نمره شفاهی بالای ۷۵ بگیرند گواهینامه صادر شده و کسانی که امتیاز بالای ۹۰ گرفته باشند تقدیرنامه دریافت می‌کنند.

وی افزود: در قالب طرح تربیت حافظان قرآن کریم ، پنج هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف قرآنی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه «ایران قرآن» ثبت نام کردند.

انتهای پیام / ب 

آزمون الکترونیکی مسابقات سراسری قرآن کریم اسفند ماه جاری برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.