معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: ۱۱ مربی در ۶۰ مهدکودک استان آموزش مهارت‌های اجتماعی پایه را ارائه می‌کنند.

۶۰ مهدکودک استان مهارت‌های اجتماعی پایه را آموزش می‌بینندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در نشست تبادل نظر پیرامون نحوه برگزاری دوره های آموزش مهارت های اجتماعی پایه به مربیان مهدهای کودک، گفت : کودکان در سنین پایین بیشتر از رفتار بزرگترهای خود یعنی خانواده، دوستان، مربیان و معلمین که نزدیک ترین افراد به آنها محسوب می شوند، الگوبرداری می کنند از این رو باید به نحوه رفتار و الگوهایی که به آنها ارائه می شود توجه نمود.

وی افزود : در این دوران می توان با تقویت فرآیند، جامعه پذیری کودکان، بنای یک زندگی سالم و سعادتمند را برای نسل آینده پایه گذاری کرد، بنابراین به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت رشد همه جانبه افراد جامعه، توجه خاص به ویژگی ها و ابعاد مختلف رشدی و تربیتی کودکان به عنوان سرمایه های ارزشمند جامعه ضروری است.

اسلامی سپس با اشاره به اینکه بواسطه روابط عاطفی مربیان با کودکان، تاثیرگذاری آنها بر خردسالان بسیار زیاد است، بیان کرد: آیات زیادی در قرآن کریم به تزکیه نفس خود سفارش کرده که لازم است در ابتدا از خود شروع کرده تا بتوان الگوی مناسبی برای کودکان و فرزندان مان باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: امروزه کودکان کمتر اوقات خود را با والدینشان می گذرانند پس ضرورت دارد با این امانات الهی، به صرف نگهداری برخورد نشود بلکه اصول تربیتی، ارزش ها و انتقال مهارت های زندگی به آنها آموزش داده شود.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری بر روی نسل آینده ساز جامعه، سرمایه انسانی ارزشمندی را برای پیشرفت و توسعه پایدار به دنبال خواهد داشت و در صورتیکه کودکان و نیازهایشان را شناخته و آنها را باور کرده و با آگاهی و دانش مسیری هموار برایشان فراهم شود، درحقیقت کوتاه ترین و سهل الوصول ترین مسیر را برای رشد و توسعه همه جانبه(اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی) انتخاب شده است.

اسلامی گفت: شخصیت کودک در خردسالی شکل می گیرد و مربی مهدکودک باید با مطالعه معیارها را شناخته و به خوبی به کودک انتقال دهد، مهارت هایی که باید به کودکان منتقل شود در زندگی آینده آنها نیز موثر خواهد بود و چانچه نتوانند این مهارت ها را فرابگیرند قطعا در آینده دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی افزود: از سنوات گذشته تهیه محتوای دوره های آموزشی مهارت های مهدهای کودک در مرکز آغاز شد و استان کرمان نیز از سال 95 این آموزش ها را به 30 نفر از مربیان ارائه کرده است که در سطح مهدهای کودک و پیش دبستانی ها به تدریس می پردازند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه 60 مهدکودک تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت، یادآور شد: مهارت های رشدمدار دیربازده است و آنچه انتظار می رود این است که اول به مربیان اطمینان شود چراکه این افراد چندین دوره آموزش دیده و توانمند هستند و سپس این آموزش ها به صورت عملیاتی و آبشاری در مهدکودک ها برای مربیان و والدین اجرا گردد.

اسلامی تصریح کرد: مهارت های مورد نظر ما مهارت های پایه شخصیتی کودکان است و همگی در قالب بازی، نمایش، قصه، شعر و سرگرمی ارائه می شود، همچنین مهارت های خودآگاهی، همدلی، برقراری ارتباط موثر و مناسب، خود مدیریتی، رعایت نظم و قوانین، نه گفتن و نه شنیدن، حل تعارض، مسوولیت پذیری، انجام کار گروهی و مهارت های ارزش های اخلاقی مد نظر می باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار