با ایجاد زیرساخت های مهم برای مهار آب های زیرزمینی، سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب به زمین‌های استان همدان تزریق می شود.

تزریق سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب به زمین‌های استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ستوده، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه در سال ۵۷ تنها سد اکباتان با ۷ میلیون متر مکعب ظرفیت آب داشت افزود: تعداد سد‌های استان هم اکنون به ۱۱ سد افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به افت آب‌های زیر زمینی خاطرنشان کرد: از انجایی که سالانه به طور میانگین شاهد افت ۸۰ سانتی متری آب‌های زیر زمینی هستیم با ایجاد بند‌های انحرافی، تغذیه مصنوعی، انسداد چاه‌های غیرمجاز، هوشمند کردن چاه‌های آب کشاورزی، سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب را به زمین تزریق می‌کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان استفاده از پساب فاضلاب را از راه‌های دیگر صرفه جویی در مصرف آب بیان و خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح جمع آوری پساب فاضلاب در برخی شهر‌ها اجرا شده است و در همدان با ۴۲ کیلومتر لوله گذاری پساب فاضلاب را به نیروگاه هدایت کرده ایم که منجر به صرفه جویی در مصرف آب‌های زیر زمینی منطقه شده است.

ستوده به میزان بارش‌ها در سال زراعی امسال هم اشاره کرد و گفت:: از ابتدای مهرماه ۲۸۰ میلیمتر بارش داشته ایم در حالی که پارسال ۸۰ میلیمتر ثبت شد.

وی از مردم و بویژه کشاورزان خواست الگوی کشت را تغییر دهندو از گلخانه به جای شیوه‌های سنتی استفاده کنند.

انتهای پیام/ د

سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب به زمین‌های استان تزریق شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.