باشگاه تراکتورسازی در نقل و انتقالات زمستانی توانست بازیکنان مدنظرش را جذب کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر فوتبال ایران شنبه ۱۳ آبان به پایان رسید. تیم‌های لیگ برتری در مهلت یک ماهه‌ای که داشتند، بر حسب نیاز و توان خود بازیکنان مورد نظرشان را جذب کردند. با توجه به شرایطی که تیم تراکتورسازی داشت، انتظار می‌رفت که این تیم  جزو تیم‌های فعال نقل و انتقالات زمستانی به شمار برود. برای اینکه ببینیم این تیم تبریزی تا چه اندازه در تحقق این امر موفق بوده است، عملکرد نقل و انتقالاتی اش در زمستانی را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم که از نظر خواهیم گذراند.

پس از اینکه مالکیت باشگاه تراکتورسازی به محمدرضا زنوزی سپرده شد، همه منتظر ساخته شدن یک تیم کهکشانی از سوی  مالک متمول فوتبال آذربایجان بودند. تراکتوری‌ها در نیم فصل اول لیگ برتر با جذب ستاره‌های سرشناس توانستند یک تیم پرستاره را وارد مسابقات کنند. آنتونی استوکس، احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه، ایمان سلیمی، رضا آقابابایی، علی عبدالله‌زاده، علیرضا نقی‌زاده، لی هری اروین، محسن فروزان، محمد اهل شاخه، محمد طیبی، مسعود شجاعی، هری  لی فورستر، یوسف سیدی و یوکیا سوگیتا لیست بلند بالای خرید‌های تابستانی تراکتورسازی را شامل می‌شوند.

آن‌ها با این خرید‌ها که از نظر کمی و کیفی قابل توجه بودند، تیم کم مهره و کم ادعای فصل گذشته خود را به یک تیم پر مهره و مدعی تبدیل کرد. با توجه به اینکه تراکتوری‌ها پیش از نیم فصل دوم لیگ فصل گذشته، دو پنجره نقل و انتقالاتی را به دلیل محرومیت، بدون فعالیت پشت سر گذاشته بوده و در نقل و انتقالات زمستانی لیگ هفدهم نیز فعالیت چندان مثبتی نداشتند، کمبود بازیکن به قدری در این تیم موج می‌زد که فعالیت قابل توجه در نقل و انتقالات تابستانی فصل جاری هم باعث از بین بردن این کمبود نشد. به این ترتیب آن‌ها در انتظار آغاز نقل و انتقالات زمستانی بودند تا بتوانند تیم کهکشانی که در نیم فصل اول ساخته بودند با جذب چند بازیکن سرشناس دیگر، به تیمی کهکشانی‌تر تبدیل کنند که هیچ کمبودی ندارد.

آنتونی استوکس

اولین اقدام نقل و انتقالاتی تراکتوری‌ها در زمستان، تلاش برای بازگرداندن آنتونی استوکس بود. آنتونی استوکس با حضور خود در تراکتورسازی، بعد از سال‌ها توانست خط حمله این تیم را رونق بخشیده و سرخ پوشان تبریزی  را صاحب یک مهاجم گلزن کند. استوکس گلزنی‌های خود را به صورت متوالی ادامه می‌داد و در میانه‌های فصل نیز موتور گلزنی هم پستی خود اروین را نیز روشن کرده بود. این دو در کنار هم یک خط حمله مخوف ساخته بودند. خوشی تراکتوری ها، اما دوام زیادی نداشت. در فاصله چند هفته مانده به پایان نیم فصل اول، بنا به دلایلی متفاوت، هر دو مهاجم خارجی تراکتوری‌ها تبریز را ترک کرده و دیگر برنگشتند! به این ترتیب دست سرخ پوشان در خط حمله به شدت بسته شد و این موضوع به خوبی خود را در چند بازی پایانی نشان داد. داستان اروین پیچیده‌تر از آن بود که بتوان آن را حل کرد به همین دلیل تراکتوری‌ها تلاش خود را روی بازگرداندن استوکس معطوف کرده و درنهایت موفق به این کار شدند. استوکس پس از دو ماه دوری از تبریز و پس از مذاکرات بسیار، تصمیم به بازگشت گرفت تا خط حمله تراکتورسازی، در نیم فصل دوم نیز او را به همراه داشته باشد. این یک موفقیت بزرگ در اغاز نقل و انتقالات زمستانی بود که نوید دورانی پر بار را به هواداران می‌داد.

عملکرد تراکتورسازی در نقل و انتقالات زمستانی

محمد رضا اخباری 

شروع خوب در نقل و انتقالات، ادامه بهتری هم به همراه داشت. تراکتوری‌ها در قدم دوم محمدرضا اخباری، دروازه بان محبوب هوادارانشان را به خدمت گرفتند. اخباری که در تراکتورسازی عملکرد خوبی داشت با پایان دوران خدمتش در لیگ شانزدهم به تیم سابق خود سایپا بازگشت. بازگشت به سایپا دوران سختی برای اخباری رقم زد و او در نهایت یک فصل بعد و پیش از آغاز لیگ هفدهم قرارداد خود را با نارنجی پوشان فسخ کرد تا به تراکتور بازگردد. دروازه بان محبوب تراکتوری ها در نقل و انتقالات تابستانی علی رغم علاقه بسیار، موفق به بازگشت به تراکتور نشد. شرایط دروازه تراکتور در نیم فصل اول، اما ایجاب می‌کرد که تراکتوری‌ها یک دروازه بان دیگر نیز به خدمت بگیرند و او سرانجام در نقل و انتقالات زمستانی به خواسته خود رسید و به جمع سرخ پوشان فوتبال آذربایجان بازگشت. اینک تراکتوری‌ها با داشتن فروزان و اخباری می‌توانند شرایط بهتری را در این پست تجربه کرده و رکورد نه چندان قابل قبول ۶ کلین شیت در ۱۵ بازی را در دور برگشت بهبود ببخشند.

سید احمد موسوی 

سید احمد موسوی، دومین خرید داخلی تراکتوری‌ها در نیم فصل دوم به شمار می‌رود. مدافع چپ تیم ماشین سازی در نیم فصل اول، پس از درخشش قابل توجه در جمع سبرپوشان فوتبال آذربایجان، چشم سرخ پوشان همشهری را گرفته و به تیم اول فوتبال تبریز منتقل شد. با توجه به اینکه تراکتوری‌ها در پست دفاع چپ به شدت کمبود بازیکن را احساس می‌کردند، حضور موسوی را می‌توانیم یک اتفاق بسیار خوب برای آن‌ها قلمداد کنیم.

عملکرد تراکتورسازی در نقل و انتقالات زمستانی

کوین کنستانت 

سومین خرید زمستانی تراکتوری‌ها خارجی بود. کوین کنستانت، هافبک سرشناس فوتبال گینه با سابقه بازی در تیم بزرگ میلان ایتالیا به تیم تراکتورسازی پیوست. انتشار خبر یاد شده در رسانه ها، باعث شد تا بار دیگر همه نگاه‌ها به سمت تیم تراکتورسازی جلب شود. تراکتوری‌ها یک بار دیگر موفق شده بودند یک خرید بزرگ را انجام داده و به اصطلاح فوتبالی‌ها بمب بترکانند. هافبک دفاعی ۳۱ ساله اهل گینه با ۲۴ بازی ملی و با سابقه بازی در چند تیم باشگاهی مطرح فوتبال جهان، گرانقیمت‌ترین خرید تراکتوری‌ها در این مقطع بود که می‌تواند به خوبی خلا یک هافبک دفاعی را که پس از جدایی مهدی کیانی در ترکیب تراکتور به چشم می‌خورد را پر کند.

عملکرد تراکتورسازی در نقل و انتقالات زمستانی

ساسان انصاری

پس از یک مدت طولانی بدون فعالیت نقل و انتقالاتی، تراکتوری‌ها در روز‌های پایانی مهلت تعیین شده بازهم دست به کار شدند و دو بازیکن دیگر نیز جذب کردند. ساسان انصاری، مهاجم تیم فوتبال سپاهان در شرایطی به تراکتورسازی پیوست که سرخ پوشان فوتبال آذربایجان برای داشتن یک زوج مناسب در کنار استوکس سراغ چند مهاجم از جمله رضا قوچان نژاد رفته و از جذب آن‌ها باز مانده بودند. انصاری با یک آمار عملکردی قابل توجه (۴۰ گل در سه فصل و نیم) به تراکتورسازی پیوست تا در نیم فصل دوم در کنار استوکس یا زوج رویایی برای تراکتوری‌ها در خط حمله بسازد.

اکبر ایمانی 

دراماتیک‌ترین خرید زمستانی تراکتوری ها، آخرین خریدشان بود. اکبر ایمانی پس از کش و قوس‌ها و حواشی بسیار سرانجام به تراکتور رسید. این بازیکن که در طول دو سال اخیر همواره در پی تراکتوری شدن بود و هر بار در آستانه رسیدن به هدفش از این مهم باز می‌ماند، در آخرین ساعات نقل و انتقالات زمستانی به هدف خود رسیده و تراکتوری شد. او در پست هافبک با توجه به توان بازی در فاز دفاعی می‌تواند بسیاری از نیاز‌های تراکتورسازی را تامین کند.

لیست خروجی تراکتورسازی 

در کنار خرید‌های قابل توجه و سرشناس، تراکتوری‌ها لیست خروجی چندانی در نیم فصل دوم ندارند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که آن‌ها در نیم فصل اول، لیست خروجی قابل توجهی داشتند. بازیکنانی، چون محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محمد ابراهیمی و فرزاد حاتمی در نقل و انتقالات تابستانی از تراکتورسازی جدا شده بودند. این در حالی است که آن‌ها در نقل و انتقالات زمستانی محمد مسلمی پور، محمدرضا مهدی زاده و علیرضا حیدری را از دست دادند. هیچ یک از این بازیکنان جزو مهره‌های ثابت تراکتور سازی نبودند و جدایی شان نمی‌توان تاثیر سو چندانی در عملکرد شاگردان لیکنز داشته باشد. البته یوسف سیدی که در تابستان به تراکتور پیوست، اما بعد از یک ماه کارش به مشکل خورده و یک نیم فصل بیرون ماند را هم باید به نوعی جدا شده تراکتور در زمستان بدانیم که به ماشین سازی بازگشت.


بیشتر بخوانید: 

قرارداد بازیکنان تراکتورسازی امروز ثبت می‌شود

تراکتورسازان به دنبال حل موانع ثبت قرارداد بازیکنان جدید

زمان بازگشت ملی پوشان تراکتورسازی به تمرینات مشخص شد

بازیکن جدید تراکتورسازی در تبریز حاضر شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار