تیم جراحی بیمارستان امام خمینی موفق به خروج توده بزرگ ۲۰ سانتی از شکم مادر باردار شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پیمان مشاری رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت گفت: مادر بار‌دار ۲۱ ساله که به علت شروع درد‌های زایمانی به بخش زایمان بیمارستان سردشت مراجعه کرده بود تحت عمل جراحی ۲ ساعته قرار گرفت.

سومین عمل موفق آمیز خروج توده بزرگ شکمی در سردشت

پیمان مشاری افزود: این مادر ۲۱ ساله که در طول دوران حاملگی تحت نظر و مراقبت بود بر اساس سونوگرافی‌های قبلی انجام گرفته و اطلاعات قبلی که در طول بار‌داری جمع آوری شده بود پس از بستری به اتاق عمل منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سومین عمل خارج کردن توده بزرگ شکمی با موفقیت انجام شد، عنوان کرد: پس از تولد نوزاد، توده ۲۰ سانتی متری از فضای شکم و لگن بیمار طی یک عمل ۲ ساعته با موفقیت خارج شد.

سومین عمل موفق آمیز خروج توده بزرگ شکمی در سردشت

مشاری اظهار داشت: از آنجا که برخی از توده‌های تخمدان به صورت خاموش و همزمان در آپاندیس رشد می‌کنند، عمل آپاندکتومی نیز برای مادر باردار انجام که هم اکنون حال عمومی مادر و نوزاد کاملا رضایت بخش است.

وی با اشاره به اینکه توده‌های تخمدان به دو نوع خوش خیم و بد‌خیم تقسیم‌بندی می‌شوند، بیان داشت: در صورتی که توده پر و با دیواره ضخیم و سایز بیشتر از ۱۰ سانتی متر باشد، شک به بد‌خیمی افزایش می‌یابد، گرچه توده‌های تخمدان در اغلب موارد بی‌خطرند، ولی گا‌ها بدخیم شده و کشف به موقع آن‌ها جان بیمار را نجات می‌دهد.

عمل خارج کردن توده بزرگ شکمی سومین عمل طی سه ماهه گذشته است که توسط تیم جراحی بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت با موفقیت انجام گرفته است.

 

انتهای پیام/ی

 

عمل موفق آمیز خروج توده بزرگ شکمی در سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.