رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه از ۱۵ کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند گفت: هشتمین دوره شیعه شناسی اسفند ماه در قم برگزار می‌شود.

تحصیل دانشجویان از ۱۵ کشور در دانشگاه ادیان و مذاهب/برگزاری هشتمین دوره شیعه شناسی اسفند ماه در قمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من معتقد به مذاکره و گفتگو در بین ادیان و مذاهب هستم ادامه داد: اگر گفتگو انجام شود، جنگ‌های مذهبی حل می‌شود.

وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب در قم و در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا با هفت دانشکده، ۲۰ رشته دکترا و ۲۰ رشته کارشناسی ارشد فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه افزود: این دانشگاه از سال ۷۳ در راستای مطالعات پژوهشی ادیان و مذاهب این دانشگاه ایجاد شد و در حال حاضر این دانشگاه قوی‌ترین کتاب‌های ادیان خاورمیانه را دارد به طوری که از کتابخانه قوی برخوردار است.

نواب با بیان اینکه امروز جنگ به خاورمیانه رسیده و راه برخورد با جهل فقط تولید اندیشه و فکر است ادامه داد: باید در عالی‌ترین سطح که دانشگاه است تولید علم، تولید گفتگو، تولید علم همزیستی و انتقال فرهنگ را مد نظر قرار دهیم.

وی از برگزاری دوره‌های شیعه‌شناسی در این دانشگاه خبرداد و افزود: هشتمین دوره شیعه‌شناسی اسفندماه برگزار می‌شود و اساتیدی برای شیعه‌شناسی به قم می‌آیند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر اینکه هر کار فرهنگی پیوست اقتصادی می‌خواهد گفت: اگر یک مسجد کهن را نیز نگاه کنید می‌بینید که چند موقوفه دارد و هزینه‌های آن را متقبل می‌شود.

نواب با بیان اینکه از ۱۵ کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند افزود: به زودی از کشور‌های دیگر هم دانشجو خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تفاهمنامه دانشگاه بوعلی سینا با مفاد تبادل دانشجو و استاد و بند‌هایی در قالب همکاری آموزشی و پژوهشی است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه پنج نشریه علمی پژوهشی و یک نشریه بی‌مانند در دانشگاه فعال است افزود: تنها دانشگاهی که نشریه‌ای به زبان انگلیسی با رتبه ISI در جهان دارد، همین نشریه است.

نواب با تاکید بر اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب قوی‌ترین دانشگاه علوم انسانی در بازار کار است افزود: دانشجویان کنونی دانشگاه چند برابر نیاز کشورمان است که اگر مسلط به زبان خارجه باشند، به خارج از کشور نیز دعوت می‌شوند.

وی یادآور شد: اسلام در ۵۰ سال آینده دین اول جهان خواهد شد، هر چند گفته می‌شود تا سال ۲۰۵۰ اسلام دین اول جهان خواهد بود، اما بنده معتقدم طی ۵۰ سال آینده اسلام دین اول جهان است.

انتهای پیام/ب

برگزاری دوره شعیه شناسی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.