۴۵ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان کوثر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در سومین روز از دهه مبارک فجر در سفر به شهرستان کوثر از ۴۵ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال بهره برداری کرد.

وی طرح‌های اقتصادی این شهرستان شامل جایگاه اختصاصی پمپ بنزین و گازوئیل در روستای قره قشلاق با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۵ نفر را افتتاح و به مرحله بهره برداری رساند.

استاندار اردبیل در ادامه سفر به شهرستان کوثر، واحد پرورش مرغ تخمگذار در فیروزآباد به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم ۷ نفر را مورد بهره برداری قرار داد.

بهنام جو در سومین برنامه سفر خود به دیدار جانباز ۴۰ درصد دوران دفاع مقدس در گیوی که در جزیره مجنون بر اثر اصابت تَرکش از چشم چپ جانباز شده، رفته و از خدمات شایسته ایثارگران و خانواده‌های آنان تجلیل کرد.

وی در ادامه سفر بعد از بازدید از کارگاه فرش دستبافت در گیوی با اشتغال ۷۰ تَن از زنان در گیوی بازدید و در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوثر با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالین اقتصادی کوثر حضور یافته و از فعال شدن ۹ طرح راکد و نیمه فعال در بخش کشاورزی در سال ۹۷ خبر داد.

استاندار اردبیل بیان کرد: مشکلات سرمایه در گردش ۶ واحد مرغداری با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی استان حل و همچنین در خصوص چندین طرح اشتغالزا از جمله ایجاد و احداث مجتمع تفریحی و گردشگری در محدوده حمام سنگی شهر گیوی، احداث کارخانه بسته بندی آب معدنی و تولید آبمیوه در روستای احمدآباد و احداث باغ صنعتی در محدوده جاده سرچم تصمیم گیری شده و رفع موانع صورت گرفت.

بهنام جو در پایان سفر به کوثر با حضور در جمع اهالی شهرستان در مسجد جامع گیوی از کل پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی قابل افتتاح در دهه فجر پرده برداری و رونمایی کرده و ضمن اعلام سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تا یک هفته آینده به شهرستان افزود: عملیات اجرایی پایاب سد گیوی نیز با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۹۸ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ح

عملیات اجرایی پایاب سد گیوی آغاز می‌شود

برچسب ها: دهه فجر ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار