خواننده قطعه‌های ارزشی کشورمان گفت: با فرمان آتش به اختیار می‌توانیم برخی از فرمایشات رهبری را به زبان‌های دیگر منتشر کنیم.

محسن توسلی خواننده قطعات ارزشی کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فرمان «آتش به اختیار» گفت: صحبتی که در قالب مصاحبه در خصوص فرمان «آتش به اختیار» از من منتشر شد حرف دلم بود.جمله‌ای را من از بچه‌های قدیمی رزمنده زیاد شنیده بودم؛ به طور مثال می‌گفتند امام فرموده که منطقه‌ای نباید از سوی دشمن گرفته شود از این رو همه در شرایط سخت رفتند، جنگیدند و نگذاشتند که حرف امام، زمین بماند.

زبان هنر یکی از برنده‌ترین و تاثیرگذار‌ترین زبان ها/ فرمان آتش به اختیار در حوزه بین الملل هم جا دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر رهبر ما برخی مسائل که خیلی حیاتی و کلیدی هستند را نه یکبار بلکه چند بار می‌فرمایند،ادامه داد: من بار‌ها دیدم در خصوص وحدت در محافل مختلف صحبت کرده اند. جدا از عشقی که به ایشان داریم؛ به عنوان یک فرد کامل و کارشناس در حوزه‌های مختلف قبولشان داریم و می‌دانیم وقتی نکته‌ای را مطرح می کنند، موضوع کلیدی است که باید به آن عمل کنیم. در موضوع وحدت این همه نیرو داریم نه فقط بسیجی‌ها بلکه عموم مردمی که رهبرشان را دوست دارند، همگی باید به این مسائل بپردازند، اما من می‌بینم گاهی اوقات خیلی راحت از کنار این مسائل عبور می‌کنند.

وی افزود:مقام معظم رهبری در دیدار با شعرا گفتند که بحث وحدت مهم است، بنده ۲ سال پیش در سوریه این موضوع را مطرح کردم و به سفیر ایران که در سوریه هستند گفتم، بیایید برای اولین بار در جهان اسلام یک اتفاقی را رقم بزنیم و یک خواننده سنی به ما معرفی کنید که در کنار هم برای وحدت بخوانیم. آقای ترک آبادی سفیرمان که بسیار فرد روشنی است، پذیرفتند و خواننده را معرفی کردند و ما جریانی را به وجود آوردیم.

زبان هنر یکی از برنده‌ترین و تاثیرگذار‌ترین زبان ها/ فرمان آتش به اختیار در حوزه بین الملل هم جا دارد

توسلی ادامه داد: بعد از آن تماس‌هایی از جنوب شرق، سیستان و بلوچستان داشتیم که گفتند ما (اهل تسنن) این کار را دیدیم و لذت بردیم. البته تندرو‌ها انتقاداتی داشتند، ولی برای من حرف رهبر مهم بود که انجام شد.

وی با بیان اینکه این نمونه داخلی بود و بحث جریانی که در سوریه راه افتاد نیز غوغایی شد، افزود: در روزی که ما کار را در دمشق رونمایی کردیم، شیخ حسون از علمای بزرگ اهل تسنن و بسیاری از علما و سفرای کشورهای دیگر نیز بودند و می‌گفتند بعد از این چقدر تلویزیون سوریه این کار را نشان داد و چه همدلی‌ بین شیعیان و اهل تسنن در آنجا به وجود آمد. این یک بحث مهم بود و باعث شد با فرمان آتش به اختیار، ما این کار را تولید کنیم و چقدر تاثیرگذاری مثبت داشت.

توسلی بیان کرد: غیر از آن در چند زمینه دیگر نیز من سعی کردم به عنوان بلندگوی حرف‌های رهبری باشم؛ یکی از این موارد نامه آقا به جوانان اروپا بود که وقتی ایشان این نامه را نوشتند ما گفتیم به طور قطع سانسور می‌شود و نمی‌گذارند به دست جوانان اروپا برسد از این رو یک قطعه کاملا انگلیسی بر اساس موسیقی که آن‌ها می‌پسندند براساس متن نامه  ساختیم و در فضای مجازی منتشر کردیم.

این خواننده افزود: رهبر دو- سه سال پیش فرمودند که «خرمشهر پیروز شد، ولی ما خرمشهر‌ها را در پیش داریم» که این خیلی بحث مهمی بودند، ولی جوانان و هنرمندان خیلی راحت از کنار این موضوع رد شدند، اما ما قطعه خرمشهر را ساختیم و نوستالژی ممد نبودی ببینی را با شعری از قاسم صرافان در آن جای دادیم که در مناسبت‌های مختلف این کار را اجرا کردیم.

زبان هنر یکی از برنده‌ترین و تاثیرگذار‌ترین زبان ها/ فرمان آتش به اختیار در حوزه بین الملل هم جا دارد

توسلی با بیان اینکه نه فقط بسیجی‌ها بلکه عموم مردم که رهبرشان را دوست دارند،باید صحبت های کلیدی و کارشناسی آقا را اجرا کنند تا روی زمین نماند، گفت: من در حد بضاعت خودم مشغول این کار‌ها هستم و پیشنهادم این بود جوانان نیز ترغیب و باعث شوند حرف‌های مهم، پررنگ شود. همانطور که می‌دانیم امروزه زبان هنر یکی از برنده‌ترین و تاثیرگذار‌ترین زبان‌ها است.

وی ادامه داد: بنده در یکی دو سال گذشته، چندین سفر به لبنان و سوریه برای اجرای برنامه داشتم. در شهر‌های جنوبی لبنان برخی از صحبت‌های رهبری را به شکل شعر به زبان عربی می‌خواندم و آنقدر از این صحبت‌ها استقبال شد که حسرت خوردم،چراکه جوانان لبنانی به فرمایشات ایشان و رصد حرف هایشان علاقه مندتر هستند و بیشتر از ما می‌دانند که به عنوان مثال مقام معظم رهبری در چه تاریخی چه صحبتی داشته اند.

توسلی با بیان اینکه قطعاتی که در لبنان اجرا شد به صورت آلبوم عربی به نام «لکربلا حنینا» تولید و با حضور رایزن فرهنگی کشورمان و مسئولان کشور لبنان رونمایی شد، تاثیر گذاری مثبتی داشت، افزود: فرمان آتش به اختیار در حوزه بین الملل هم کاربرد دارد و می‌توانیم برخی از فرمایشات رهبری را به زبان‌های دیگر منتشر کنیم چراکه آدم‌های توانمند در حوزه موسیقی و در حوزه‌های دیگر در بخش بین الملل داریم.

وی تصریح کرد: حس می‌کنم برخی الکی شعار می‌دهند و می‌گویند «ما همه سرباز توییم خامنه‌ای»؛ سرباز باید واقعا سربازی کند، نباید فقط شعار بدهد. من به عنوان خواننده در حد توان خودم تا به امروز ۷۰ قطعه موسیقی تولید کرده ام و در حوزه انقلاب و دفاع مقدس هم قریب به ۵۰ قطعه آنها را با هزینه شخصی تولید کرده ام و این موضوع آتش به اختیار قلمداد می کنم.

زبان هنر یکی از برنده‌ترین و تاثیرگذار‌ترین زبان ها/ فرمان آتش به اختیار در حوزه بین الملل هم جا دارد

خواننده ارزشی کشورمان ادامه داد:حداقل پیش وجدان خودم راحت هستم که بسیاری از مسائلی که رهبری مطرح کردند و بحث لازم برای مملکتمان بوده را توانستم در حد توانم تولید و به آن‌ها بپردازم.

توسلی گفت: یک مسئله‌ای را نمی‌توان نادیده گرفت و آن این است که هزینه‌ تولید یک قطعه در شرایط کنونی زیاد است و شاید برای جوانان آتش به اختیار بودن کمی سخت باشد، ولی خیلی کار‌ها را نیز می‌توان با هزینه‌های کمتر یا بدون هزینه یا با مشارکت ارگان‌ها انجام داد. اگر بعضی از ارگان‌ها به جوانان کمک کنند و گوشه‌ای از کارشان را بگیرند کار راحت‌تر می‌شود حالا نمی‌گویم کمک نقدی بلکه می توانند کمک معنوی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی طهرانی
۲۱:۳۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
واقا بعضیا حاضرند جونشون رو بدن ولی هزینه مادی اصلا
آخرین اخبار