در پی خروج آمریکا از پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، نخست‌وزیر روسیه از اختصاص بودجه مشخصی برای توسعه سلاح‌های جدید خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، در پی خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که نارضایتی و واکنش متقابل روسیه را به دنبال داشت، دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود تاکید کرد دولت سازوکار‌های ویژه‌ای برای تامین مالی ساخت و توسعه سلاح‌های جدید تهیه خواهد کرد.

او در توئیتر خود نوشت: با توجه به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و تدابیر متقابلی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اتخاذ کرد، دولت فدراسیون روسیه ابزار‌ها و اعتبارات لازم را برای ایجاد سازوکار‌های ویژه به منظور ساخت و توسعه سلاح‌های جدید تامین خواهد کرد.

نخست وزیر روسیه افزود خروج یک جانبه آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اوضاع امنیتی بین‌المللی و ثبات راهبردی در جهان را وخیم‌تر خواهد کرد و دولت روسیه قطعا به این حرکت آمریکا پاسخ لازم را خواهد داد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه اعلام کرد واشنگتن تا شش ماه دیگر به طور رسمی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج خواهد شد.

پیش از پیام توئیتری دمیتری مدودف، ولادیمیر پوتین اعلام کرده بود روسیه در واکنش به تصمیم یک جانبه آمریکا مشارکت خود را در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد به حال تعلیق در خواهد آورد. پوتین در نشستی مشترک با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، از پیشنهاد شویگو برای ساخت سلاح‌های جدید و به ویژه ایجاد مجتمع موشک‌های بالستیکی مافوق صوت کوتاه‌برد و میان‌برد استقبال کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد در سال ۱۹۸۷ میان اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا به منظور حذف موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد از زرادخانه‌های موشکی دو کشور منعقد شد.

انتهای پیام/

مدودف از اختصاص بودجه روسیه برای ساخت سلاح‌های جدید خبر داد

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار