مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: نصب کنتور حجمی مجهز به سیستم قرائت اتوماتیک از راه دور (AMR)، سبب کاهش حجم آب بدون درآمد و هدر رفت ظاهری ناشی از خطای اندازه‌گیری کنتورهای قبلی خواهد شد.

کنترل و کاهش هدر رفت ظاهری با نصب کنتور حجمی هوشمند در مبادی تولید آببه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، کابلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: دقت بالا در ثبت اطلاعات حجم آب عبوری، امکان پایش تولیدات آب و تحویل آن به روستا‌های تحت پوشش به صورت روزانه، امکان شناسایی روز‌های عدم یا کاهش تولید به صورت غیر معمول و در نتیجه بررسی صحت عملکرد تاسیسات برقی و مکانیکی قبل از بروز خسارات اساسی وارده به تاسیسات از مزایای نصب این سیستم می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در ادامه افزود: طی ۲ سال گذشته ۱۸۴ مورد کنتور حجمی مجهز به سیستم قرائت از راه دور، با اعتباری بالغ بر ۷۰۰۶ میلیون ریال، در تاسیسات آبرسانی نصب گردیده است.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر با نصب این سیستم در محل تحویل آب به شهر ارمغانخانه، امکان قرائت روزانه کنتور از راه دور فراهم گردیده و همین امر موجب کاهش حجم آب بدون درآمد و کنترل هدررفت ظاهری ناشی از خطای اندازه گیری کنتور قبلی گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: با تعویض کنتور‌های قبلی شهر ارمغانخانه، رقم واقعی قرائت کنتور از ۴۵۰ مترمکعب به ۶۵۰ متر مکعب در روز افزایش یافته و درآمد شرکت ماهانه ۱۲ میلیون ریال افزایش خواهد یافت که در اثر خطای دستگاه اندازه گیری از دست می‌رفت.

کابلی تصریح کرد: نصب این سیستم موجب کاهش هزینه قرائت کنتور‌های حجمی به صورت حضوری و میدانی توسط پیمانکاران یا آبداران به میزان سالانه ۱۰۰ میلیون ریال می‌گردد.

وی تصریح کرد: قرائت ناصحیح قاریان کنتور‌های حجمی در سنوات گذشته سبب غیر واقعی بودن آمار‌های مربوط به تولید و هدررفت ظاهری شده و برآورد‌های طراحی و تولید حجم آب و نیاز آبی را با مشکل مواجه می‌نماید که با نصب این سیستم جدید، هدررفت ظاهری به علت دقت بالای قرائت کنتور و جلوگیری از خطای انسانی موجود در این زمینه، کاهش قابل توجهی می‌یابد.
 
انتهای پیام/ن
 

۱۸۴ مورد کنتور حجمی مجهز به سیستم قرائت از راه دور در تاسیسات آبرسانی استان  نصب  شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.