معاون شرکت گاز استان فارس گفت: ۲۶۳ پروژه گاز رسانی با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح ۲۶۳ پروژه شرکت گاز در دهه فجربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد حسین پور معاون شرکت گاز استان فارس در نشست خبری با خبرنگاران، از افتتاح ۲۶۳ پروژه گاز رسانی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ۱۰۴ پروژه صنعت، یک شهرک صنعتی، گازرسانی به ۱۵۷ روستا و یک شهر از جمله طرح‌های مهم بهره برداری است.

وی افزود: برای افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حسین پور، همچنین مجموع کل اعتبار و سرمایه گذاری‌های انجام شده در سطح استان را ۶۶۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

معاون شرکت گاز استان فارس در تشریح وضعیت گاز رسانی به شهرها، اظهار داشت: تعداد کل شهر‌های استان ۱۰۷ شهر است که از این تعداد تا کنون ۹۶ شهر از نعمت گاز بهره‌مند شدند و گاز رسانی به ۸ شهر نیز در دست اجرا است.

وی همچنین تعداد روستا‌های گاز دار شده تا کنون را هزار و ۷۵۶ روستا اعلام کرد و بیان کرد: گاز رسانی به ۳۳۰ روستا نیز در دست اقدام است.

حسین پور در ارتباط با وضعیت گاز رسانی به جایگاه‌های CNG، اظهار داشت: تعداد کل جایگاه‌های سی ان جی در سطح استان ۱۳۶ جایگاه است که ۱۳۲ جایگاه تا کنون گاز دار شده است و یک جایگاه در دست اجرا است.

معاون شرکت گاز استان فارس در ارتباط با گاز رسانی به صنایع، گفت: تعداد صنایع گاز دار شده تا کنون هفت هزار و ۱۱۹ صنعت است که ۵۵۹ صنایع در دست اجرا، ۶۸۸ صنایع در دست اقدام، ۱۲۹ صنعت در دست انتخاب پیمانکار و ۶۰۸ صنعت باقی مانده است.

وی به وضعیت گاز رسانی به شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و تصریح کرد: ۴۳ شهرک تا کنون گاز دار شده و ۷ شهرک نیز در دست اجرا است.

حسین پور، تعداد خانوار‌های تحت پوشش گاز طبیعی به ترتیب، شهری را ۸۵۷ هزار و روستایی را ۳۲۳ هزار اعلام کرد و ادامه داد: تعداد کل مشترکان گاز در استان یک میلیون و ۴۳۴ هزار مشترک است.

معاون شرکت گاز استان فارس، میزان کل شبکه گذاری لوله گاز ۲۵ هزار و ۹۸۰ کیلومتر اعلام کرد.

وی ادامه داد: تعداد ۷۶۷ هزار و ۵۸۷ علمک نصب شده است.

حسین پور گفت: در ایام دهه فجر یک شهر در جهرم افتتاح خواهیم کرد و به ۱۵۷ روستا در شهرستان های پاسارگاد، اقلید، جهرم، خرمبید، خنج داراب، شیراز، فسا، کازرون، لامرد، مرودشت و ممسنی گاز رسانی خواهیم کرد.

معاون شركت گاز فارس افزود: پيش از انقلاب تنها ٤٢٩ كيلومتر شبكه گذاری انجام شده بود اما پس از انقلاب ٢٥ هزار و ٥٥١ كيلومتر شبكه گذاري انجام شده است.

حسين پور همچنين تعداد انشعابات گاز فارس تا پيش از انقلاب را ٥٤ هزار و ٤٣ كيلومتر ذكر و خاطرنشان كرد: پس از انقلاب ٧١٣ هزار و ٥٤٤ كيلومتر انشعاب گاز در استان كشيده شده است.

وي با بيان اينكه اگرچه چهل سال از انقلاب می گذرد اما صنعت گاز در فارس ٥٣ ساله می شود، گفت: هم‌اينك يك ميليون و ٤٣٤ هزار مشترك مصرف كننده گاز در فارس وجود دارد.

معاون شرکت گاز استان فارس تصریح کرد: در فصل سرما ۴۵ میلیون مترمکعب مصرف گاز ۲۴ ساعته گاز در استان داریم.

حسین پور گفت: شرکت گاز استان فارس ۴۵۰ میلیارد تومان از مشترکان گاز مطالبات دارد.

معاون شرکت گاز استان فارس گفت: ۱۶ میلیارد تومان از کل مطالبات فارس مربوط به کارخانه سیمان است.

انتهای پیام/ب

جزییات افتتاح پروژه های شرکت گاز در دهه فجر

برچسب ها: گاز ، دهه فجر 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار