فرمانده سپاه امام رضا گفت: از ۲ هزار پروژه محرومیت زدایی زودبازده در خراسان رضوی به طور رسمی بهره برداری می‌شود.

امیدواریم بتوانیم ظرفیت سپاه و بسیج را در خدمت توسعه استان قرار دهیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) در نخستین جلسه شورای اداری استان گفت: این پروژه‌ها همزمان با آغاز عملیات اجرایی ۴۰ هزار طرح محرومیت زدایی زودبازده کشور با حضور سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به صورت ویدیو کنفرانس بهره برداری شد) ضمن آنکه یک هزار و ۶۵۰ طرح محرومیت زدایی زودبازده هم از این میزان سهم خراسان رضوی است.
 
وی افزود: این پروژه‌ها در ۱۸ عنوان از جمله ساخت خانه محروم بند‌های خاکی، خانه عالم در سه بخش تکمیلی، بازسازی و احداثی انجام شده است.

فرمانده سپاه امام رضا ادامه داد: از ۴۰ هزار عنوان پروژه‌ای که امروز در کشور عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود ۳۶۵۰ مورد سهم خراسان رضوی است که در سال ۹۸ انجام می‌شود.

سردار نظری گفت: ۳۲۰۰ مورد از این پروژه‌های کوچک زودبازده محرومیت زدایی مربوط به خانه محروم است.

وی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به این برنامه‌ها که در حوزه اقتصادی توسط استاندار خراسان رضوی آغاز شده ما آمادگی داریم با ظرفیتی که به صورت عام در حوزه سپاه و بسیج در اختیار است به کمک آمده و همراهی کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا ادامه داد: این ۳ هزار و ۶۵۰ پروژه عموما در توافق با دستگاه‌های اجرایی به انجام می‌رسد و بخشی توسط سپاه و بسیج اجرا خواهد شد.

سردار نظری گفت:امیدواریم با حضور علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی بتوانیم ظرفیت سپاه و بسیج را هم در خدمت توسعه استان قرار دهیم و در این راستا از هیچ گونه همکاری و همراهی دریغ نمی‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون فعالیت‌های محرومیت زدایی ما در سه تشکیلات شامل بسیج سازندگی که بخش اجرایی ماست و در تعامل نزدیک با همه دستگاه هاست، قرارگاه شهید برونسی که وظیفه اش اجرای طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی کوچک در حاشیه شهر مشهد می‌باشد و بخشی هم اقداماتی است که از دو سال قبل در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور اجرایی شده و ۶ دهستان استان سهم خراسان رضوی از فاز اول توسعه‌ای است.

فرمانده سپاه امام رضا ادامه داد: این بخش‌ها در کنار ظرفیت مردمی و بسیج می‌تواند به کمک مدیران اجرایی خراسان رضوی برای توسعه بیایند.

دغدغه اصلی مردم معضل اشتغال است

حمید بنایی نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه به طرح توسعه استاندار خراسان رضوی بسیار امیدوار هستیم، گفت: این هماهنگی و همراهی همه بخش‌ها در موفقیت این طرح بسیار موثر است و ما هم در مجلس همه همراهی‌ها و همکاری‌های لازم را با وی خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات در سطح شهرستان‌ها از جمله آن‌ها را وضعیت نامناسب شهرداری‌ها عنوان و افزود: امروز شهرداری‌ها نیازمند حمایت جدی هستند و حدود ۹۰ درصد آن‌ها شرایط مناسبی از نظر مالی ندارند.

نماینده مردم در مجلس ادامه داد: معضل اشتغال هم دغدغه اصلی مردم است که در طرح‌های توسعه به طور قطع می‌توان بخشی از آن را چاره اندیشی نمود.

بنایی گفت: برای رفع مشکل شرکت پدیده شاندیز هم اقدامات بسیار زیادی طی دو سال اخیر انجام شد، اما نیاز است که با سرانجام رساندن و اقدام نهایی، شیرینی و حلاوت این تلاش‌ها را مردم دریافت کنند.

رفع محرومیت در جامعه اقدامی ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه ا. مام جمعه موقت مشهد هم در این جلسه گفت: رفع محرومیت اقدامی بسیار مهم در جامعه و ضرورتی اساسی است، اما باید حلقه و کانون‌هایی که ایجاد فقر و محرومیت می‌کند را از بین برد.

وی افزود: امروز رانت خوار‌ها، اختلاس گر‌ها حوزه‌هایی هستند که در جامعه تولید فقر می‌کنند و نیاز است استاندار به این موضوع توجهی ویژه داشته باشد.

امام جمعه موقت مشهددر پایان ادامه داد: با توجه به همت، رویکرد و روحیه رزم حسینی و توان و ظرفیت خراسان رضوی، آینده روشنی را می‌توان پیش بینی کرد و امید است شاهد بهبود وضعیت مردم بویژه محرومان و حضور آنان در حوزه‌های تولید و اقتصاد باشیم.

انتهای پیام // ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار