استاندار خراسان رضوی گفت: باید به دنبال مدیران توسعه گرا و تقویت این رویکرد در حوزه دولت و بخش‌های اجرایی باشیم.

باید به دنبال مدیران توسعه گرا باشیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جریان بازدید از مجتمع سنگ آهن سنگان خواف در نشستی با مدیران و دست اندرکاران این مجتمع گفت: در دولت و بخش‌های دولتی مدیران توسعه گرا کم داریم، مدیرانی که دارای قدرت ریسک بالا، کارآفرین، خلاق بوده و خلق ثروت و ارزش افزوده می‌کنند.

وی با اشاره اجرایی شدن طرح توسعه اقتصادی در سطح استان و ضرورت تحقق و موفقیت آن در سایه همراهی و همکاری همه بخش‌ها، اظهار داشت : باید بخش دولتی و حاکمیتی با همه توان از توانمندی‌های سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه استفاده و حمایت کنند.

 رزم حسینی در ادامه با اشاره به ظرفیت معادن سنگان خواف برای توسعه استان، افزود: مدل توسعه مرکز-پیرامونی در سنگان باید اجرا شود و از ظرفیت این معادن در راستای تقویت اقتصاد منطقه و مردم بهره گرفته شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: نمی‌توان از این فرصت بدون توجه به توسعه پایدار، فقرزدایی و محرومیت زدایی از منطقه بهره برداری مقطعی کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های هر منطقه و منابع خدادادی برای توسعه وتعالی مردم در همان منطقه استفاده شود، گفت: معادن سنگان نیز باید برای شهرستان‌های خواف و رشتخوار و محدوده‌های طراف آن و مردم بومی شان مزیت باشد و به بهبود شرایط معیشت و اشتغال آنان کمک کند و تا حد امکان از ظرفیت نیرو‌های بومی بهره گرفته شود.

 رزم حسینی در ادامه با اشاره به برخی مباحث پیرامون منابع آبی این منطقه گفت: دعین حال این منطقه مبتنی بر کشاورزی بوده و همچنان هم این بخش یکی از پایه‌های اقتصاد و معیشت مردم منطقه است و نباید به بهانه توسعه معادن، کشاورزی را از بین برد و آسیب زد.

استاندار خراسان رضوی اظهار  داشت: باید از ظرفیت آب به درستی استفاده کرد، زیرا سفره‌های آب زیرزمینی تنها متعلق به یک بخش یعنی کشاورزی یا معادن نیست و باید بخش کشاورزی نیز با ارتقا از شکل سنتی به مدرن از این منابع بهره‌مند شود.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله این خدمات و موفقیت‌ها را در حوزه صنایع بویژه فولاد دانست و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۵۰ هزار تن فولاد در کشور تولید می‌شد که اکنون این رقم به ۳۸ میلیون تن افزایش یافته است.

 رزم حسینی گفت :  سهم خراسان رضوی از این میزان ۱۰ میلیون تن است که تا قبل انقلاب این رقم صفر بوده است.

استاندار خراسان رضوی همچنین ظرفیت تولید سیمان کشور را تا ۵۷ حدود دو میلیون تن ذکر و افزود:،اما ظرف ۴۰ سال اخیر حجم تولید این محصول صنعتی در ایران به ۸۸ میلیون تن رسیده است.

وی تصریح کرد: این موفقیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی در شرایطی حاصل شده که کشور ما در منطقه‌ای با ناامنی‌های گسترده قرار گرفته منطقه‌ای که دایم درگیر جنگ‌های بزرگ نظام استکبار جهانی بوده است.

رزم حسینی ادامه داد: دشمنان این نظام طی ۴۰ سال گذشته دایم توطئه‌ها و فشار‌های مختلفی را بر این کشور وملت وارد کرده اند تا مانع پیشرفت و استقلال این ملت شوند از جمله آن‌ها تحمیل جنگ هشت ساله و بعد از آن تحریم‌های اقتصادی و سیاسی و ... است که تا امروز هم ادامه یافته، اما مردم ما از همه آن‌ها پیروز سربلند بیرون آمده اند و همچنان هم با اقتدار عزت و آزادگی و استقلال خود را حفظ خواهند کرد.
 
انتهای پیام // ف.م
 
 

بازدیداستاندار خراسان رضوی از مجتمع سنگ آهن سنگان خواف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.