تازه‌ترین نظرسنجی مشترک مؤسسه افکارسنجی نورک و خبرگزاری آسوشیتد پرس نشان می‌دهد ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند آمریکا در «مسیر غلطی» در حال حرکت است.

نظرسنجی: ۷۰ درصد مردم آمریکا معتقدند کشورشان در مسیری غلط قرار داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل ریپورتر، تازه‌ترین نظرسنجی مشترک مؤسسه افکارسنجی نورک و خبرگزاری آسوشیتد پرس نشان می‌دهد ۷۰ درصد از شرکت کنندگان می‌گویند آمریکا در «مسیر غلطی» در حال حرکت است.

تعطیلی موقت دولت آمریکا که پس از اختلاف نظر و بن بست اخیر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور و کنگره بر سر تامین بودجه احداث دیوار مرزی مکزیک روی داد، بر بروز این احساسات و تشدید نارضایتی مردم بسیار تاثیر گذاشته است. در این نظرسنجی تنها ۲۸ درصد از پرسش شوندگان ابراز عقیده کرده اند کشورشان در مسیر درستی قرار دارد. این رقم در ماه دسامبر چند روز قبل از تعطیلی دولت ۳۹ درصد بود. ۷۰ درصد نیز گفتند آمریکا در مسیر غلط پیش می‌رود که این نیز بالاترین سطح از سپتامبر سال ۲۰۱۷ تاکنون به شمار می‌رود.

در نظرسنجی سپتامبر ۲۰۱۷ حدود ۷۴ درصد از آمریکایی‌ها گفته بودند آمریکا در مسیر غلط قرار دارد. آن نظرسنجی نیز درست پس از رویداد‌هایی مانند تهدید جنگ با کره شمالی، تشدید شکایات مردمی از نحوه کمک رسانی به طوفان زدگان و نیز پس از برپایی تظاهرات نژادپرستان سفید پوست در شارلوتسویل صورت گرفته بود.

همچنین تنها ۲۲ درصد از پرسش شوندگان در نظرسنجی اخیر گفتند انتظار دارند اوضاع کشورشان در طول یک سال آینده بهبود یابد و در عوض ۵۲ درصد گفتند اوضاع آمریکا در یکسال آینده وخیم‌تر می‌شود. برداشت‌ها از عملکرد کلی رئیس جمهور نیز بسیار متفاوت بود. ۶۵ درصد از پرسش شوندگان از عملکرد ترامپ ابراز نارضایتی کرده و تنها ۳۴ درصد گفته اند از عملکرد وی راضی هستند.

همچنین تنها ۲۷ درصد از پرسش شوندگان پیش بینی کرده اند اقتصاد در سال آینده بهتر خواهد شد و ۴۴ درصد کندی رشد اقتصادی را در سال ۲۰۱۹ پیش بینی کرده اند. ۲۷ درصد نیز گفته اند وضعیت اقتصاد در سال آینده تغییری نخواهد کرد. این نظرسنجی طی روز‌های ۱۶ تا ۲۰ ژانویه و با شرکت ۱۰۶۲ آمریکایی صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار