مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا می‌گویند روزانه با ترامپ درگیری دارند و حتی به آن‌ها هشدار داده شده از ارائه گزارش‌هایی که مغایر با موضع‌گیری‌های عمومی دونالد ترامپ است، خودداری کنند.

دونالد ترامپ عامدانه به گزارشهای امنیتی توجهی نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه «تایم» در گزارشی  به نقل از چند مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا نوشته دونالد ترامپ نسبت به ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی «جهلی عامدانه» دارد.

به نوشته تایم، پس از حمله  اخیر دونالد ترامپ به جامعه اطلاعاتی آمریکا، مقامات ارشد اطلاعاتی این کشور در حال شکستن سکوت دو ساله خود هستند و هشدار می‌دهند که رئیس‌جمهور به واسطه آنچه آنها بی‌توجهی خیره‌سرانه به اطلاعات امنیتی می‌نامند، امنیت آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا نخواستند نامشان فاش شود چون از مقامات ارشدی هستند که اطلاعات روزانه و محرمانه در اختیار دونالد ترامپ قرار می‌دهند. این افراد در گفتگو با نشریه تایم  می‌گویند آنچه بیش از همه مایه دردسر است واکنش عصبی ترامپ به اطلاعاتی است که با باورهای شخصی او در تضاد قرار دارند. یکی از این مقامات امنیتی می‌افزاید ترامپ نسبت به تحلیل‌های سرویسهای اطلاعاتی که سالانه ۸۱ میلیارد هزینه دارند «جهلی عامدانه » دارد و تلاش برای توجه‌دادن او به نکات اطلاعاتی بی‌فایده است.

به گفته دو نفر از این مقامات اطلاعاتی حتی به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هشدار داده شده  از ارائه  ارزیابی‌های اطلاعاتی که مغایر با موضع‌گیریهای عمومی دونالد ترامپ است، خودداری کنند.

این مقامات اطلاعاتی  در ادامه تأکید می‌کنند مشکل آنها با ترامپ از همان آغاز ریاست‌جمهوری او وجود داشته و روزانه با آن درگیر بوده‌اند. به نوشته تایم این افسران اطلاعاتی گاهی با طنزی تلخ به این تنش اشاره می‌کنند « به عنوان مثال هنگامی که می‌خواستیم ترامپ را برای دیدار با «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس آماده کنیم، ما حتی مجبور بودیم جزیره انگلیسی «دیه‌گو گارسیا» را نیز به او یادآوری کنیم. در حالی که این جزیره محل استقرار یک پایگاه هوایی مهم و تأسیسات حمایتی نیروی دریایی آمریکا است که نقش کلیدی در اِعمال قدرت آمریکا در منطقه از جمله جنگ افغانستان دارد.


بیشتر بخوانید: اختلاف ترامپ و جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره ایران


به گفته این مقامات  «در موقعیت دیگری هنگام بحث درباره منطقه جنوبی آسیا، مشاوران ترامپ نقشه بزرگی از افغانستان تا بنگلادش  به همراه خود داشتند. در جریان بحث ترامپ به بخشی از نقشه اشاره کرد و گفت می‌داند نپال بخشی از کشور هند است، و سریع به او گفته شد نپال کشور مستقلی است. و یا می‌گفت با بوتان آشنایی دارد و می‌داند که بخشی از هندوستان است، مشاورانش به او گفتند که بوتان نیز یک کشور مستقل است».

این گزارش همچنین در خصوص تنشهای مختلف رئیس‌جمهور آمریکا و سرویسهای اطلاعاتی این کشور به نقل از این مقامات می‌افزاید دستگاه‌های اطلاعاتی با تصاویر ماهواره‌ای و تحلیل بسیار تلاش کردند که نشان دهند کره شمالی برنامه هسته‌ای خود را تعطیل نکرده و همچنان ادامه می‌دهد،  اما ترامپ به این تحلیلها و گزارشها توجهی ندارد و اصرار می‌کند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی توقف برنامه موشکی و هسته‌ای خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار