رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره وقوع فاجعه در درون کاخ‌سفید و کودتا علیه دونالد ترامپ هشدار داد.

هشدار جان برنان درباره وقوع فاجعه در درون دولت ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان برنان، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفتگو با شبکه خبری ان بی سی اعلام کرد او تمامی علائم هشداردهنده وقوع فاجعه در درون کاخ سفید را می‌بیند و درباره وقوع فاجعه در دولت آمریکا هشدار داد.

رئیس سابق سیا که در اواسط آگوست مجوز امنیتی او از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا لغو شد، اعلام کرد: به وضوح همه چیز در حال رسیدن به نقطه جوش خود است. آنچه در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آتی اتفاق خواهد افتاد مشخص می‌کند کشور تا چه اندازه متحمل زیان خواهد شد.

برنان در برنامه «تودی شو» شبکه ان بی سی به مطلبی اشاره کرد که توسط یک مقام ارشد دولتی ناشناس درباره جزئیات مربوط به تلاش گروهی از مقامات ناراضی که در تلاش برای تضعیف دستور کار رئیس جمهور آمریکا هستند، نوشته شده بود.

این مقام دولتی ناشناس در مطلبی در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: در درون کابینه آمریکا زمزمه‌های درباره بیست و پنجمین اصلاحیه به گوش می‌رسد که که براساس آن یک روند پیچیده برای برکناری رئیس جمهور آغاز خواهد شد. ترامپ در توئیتر  خود موضوع خیانت نویسنده این مطلب را مطرح کرد و به دنبال آن در سخنرانی مونتانا اعلام کرد نیویورک تایمز مرتکب خیانت شده است. با این حال براساس قانون آمریکا خیانت به حالتی اطلاق می‌شود که فردی با تابعیت آمریکا جنگ علیه این کشور را به راه انداخته یا به دشمنان این کشور وفادار باشد و به آنها کمک برساند که هیچکدام از این تعاریف درباره نویسنده این مطلب صدق نمی‌کند.

رئیس سابق سازمان سیا پیش از این نیز اعلام کرده بود نشست ماه جولای ترامپ با ولادیمیر پوتین، همتای روسی او در هلسینکی فنلاند میزان جنایات و بزهکاری‌های جدی را در این کشور افزایش خواهد داد و این چیزی جز خیانت به آمریکا نیست. ترامپ درباره لغو مجوز امنیتی رئیس سابق سازمان سیا گفته بود برنان از موقعیت خود برای طرح ادعاهای بی‌اساس و عصبانی‌کننده درباره ریاست جمهوری او استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

رئیس سابق سیا درباره وقوع کودتا علیه ترامپ هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار