عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دومین روز از دهه فجر با ۲۵ نفر از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب قزوین دیدار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در دیدار زندانیان سیاسی قبل از انقلاب با استاندار قزوین برخی از این افراد خاطرات خود را بازگو کردند.

زاهدی استاندار قزوین هم گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب باید اعتراف کنیم که انقلاب برای نسل جوان به‌درستی تبیین نشده و در این امر کوتاهی شده است.

وی افزود: این‌که گروه‌های سیاسی مختلف قبل از انقلاب با رژِیم پهلوی مبارزه می‌کردند و انتقاد جدی به حکومت داشتند موضوعی است که نمی‌توان نادیده گرفت، اما اگر امام خمینی (ره) نبود این مبارزات به‌ثمر نمی‌نشست.

استاندار قزوین اضافه کرد: این امام بود که بین گروه‌های مختلف حتی گروه‌هایی که نگاه مذهبی نداشتند وحدت بخش بود و توانست با کمترین خسارت در شرایطی که بیم آن می‌رفت کشور دچار جنگ داخلی شود انقلاب را به‌ثمر بنشاند.

زاهدی با بیان این‌که انقلاب اسلامی تنها موجب سقوط رژیم پهلوی نبود گفت: انقلاب ما هژمونی و سیطره دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط کرد، نظامی سنتی و خشن که ریشه در تاریخ ما داشت.

استاندار قزوین گفت: حضور و ضبط و ثبت خاطرات شفاهی زندانیان و مبارزان قبل از انقلاب گامی موثر در تبیین درست انقلاب است تا جوانان ما در دام تبلیغاتی نیفتند که سعی در تطهیر رژیم سابق و بت‌سازی از سران رژیم پهلوی دارد.

حجت الاسلام قائد امینی مشاور استاندار در امور روحانیون و از مبارزان دورن قبل از انقلاب در این دیدار گفت: امروز همه ما وظیفه داریم با بیان واقعیت‌ها در کنار دستاورد‌های نظام، جوانان را به آینده امیدوار کنیم تا با شوق و انگیزه‌ای مضاعف در راه آرمان‌های انقلاب گام بردارند.

دبیرکانون مبارزان و زندانیان سیاسی استان افزود: این کانوان رسما از سال ۸۶ فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، اما مکانی برای نشست و تدوین خاطرات فعالان انقلابی نداریم.

امینی گفت: تدوین کتاب انقلاب استان به‌کمک مبارزان و زندانیان سیاسی استان امری ضروری است چرا که مستند‌ترین و ماندگارترین تاریخ آن دوران توسط آن‌ها باید گفته شود تا برای آیندگان اسنادی باقی بماند تا مانع از تطهیر رژیم گذشته شود.

در پایان این مراسم از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب قزوین تجلیل شد.
انتهای پیام/.

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار