قدرت موشکی برای کشور یک نیروی محوری بازدارنده است/در توسعه قدرت موشکی با هیچ مانعی مواجه نیستیمبرنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع بررسی استراتژی دفاعی و منطقه‌ای ایران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب شنبه ۱۳ بهمن ماه بررسی استراتژی دفاعی و منطقه‌ای ایران با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار سلامی در ابتدای برنامه ضمن گرامیداشت دهه فجر و شهادت پاسدار مرتضی علی احمدی در حادثه تروریستی نیکشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب شد ملت از اسارت و بردگی دشمنان نجات پیدا کند و به عرصه آزادی، استقلال و هویت حقیقی برسد و امروزه به عنوان ملت سرافراز در نظام جهانی تبدیل شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دستاورد‌های دفاعی کشور در ۴۰ سال عمر انقلاب و موضوع توسعه موشکی، تصریح کرد: ما کشوری مستقل و بزرگ و در عین حال دارای دشمنانی هستیم که در مقیاس جهانی دارای قدرت هستند و راهبرد‌های جدی برای کاهش و تضعیف قدرت ما دارند؛ دشمنان به دنبال این هستند که با ایجاد فضا‌های روانی، فشار‌های سیاسی و اقتصادی ملت ایران را از قدرت‌های اصیل خود خلع سلاح کنند.

وی با بیان اینکه کشور ما دارای یک راهبرد دفاعی کاملا مستقل است، گفت: قلب این راهبرد دفاعی ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان بزرگی است که مدام ما را تهدید می‌کنند و همیشه از روی میز بودن گزینه‌های نظامی یاد می‌کنند؛ این درحالی است که ما تجربیات گران بهایی را از کاربرد قدرت موشکی در سال‌های پایانی دفاع مقدس در اختیار داشته و تجربیات ارزنده‌ای را از نبرد‌های مسلمانان فلسطینی و لبنانی علیه رژیم صهیونیستی داریم.

سردار سلامی افزود: هدف اساسی راهبردی دفاعی ما ایجاد قدرت بازدارنده است که هر روز با پیشرفت فناوری نوسازی و بازسازی می‌شود.

وی با تاکید براینکه توسعه توانمندی موشکی برای کشور ما به عنوان یک نیروی محوری بازدارنده و دفاعی یک راهبرد توقف ناپذیر و مهارناپذیر است، بیان کرد: این قدرت فقط تابع اراده ملت بزرگ ایران و تابع سیاست‌های اساسی است که توسط مقام معظم رهبری تبیین می‌شود و در غالب هویت‌های فناورانه تحت عنوان موشک روی زمین شکل می‌گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: ما امروزه خوشبختانه در توسعه قدرت موشکی با هیچ مانعی فناورانه‌ای مواجه نیستیم؛ در دقت افزایی موشک‌ها، رساندن دقت آن‌ها به صد، در موضوع سوخت و پیشرفت، سر جنگی و قدرت تخریب و رادارگریزی هیچگونه مانعی نداریم و کاملا در همه جنبه‌های فناوری موشکی به یک استعداد خود اتکا رسیده ایم و هر روز کیفیت وقابلیت فنی آن‌ها افزوده می‌شود.

سردار سلامی تصریح کرد: ما این قابلیت‌های تاکتیکی را بر اساس ملاحظات استراتژیک توسعه می‌دهیم؛ یعنی برد موشک‌ها را به یک عدد خاصی محدود می‌کنیم که این بر اساس ملاحظات نظامی ما صورت گرفته است. این راهبرد ثابتی نیست و همه قدرت‌های بزرگ به این واقعیت جدید در موضوع قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برسند که ما برای افزایش برد و دقت موشک‌ها در برد‌های بلند و قدرت تخریب دلخواه و نیروی پیشران قوی هیچگونه مانع محدودیت فنی نداریم. اینها تنها راهبرد‌های ما هستند که اولویت‌های اساسی توسعه را در فناوری‌های موشکی، استعداد و ظرفیت آن تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه راهبرد دفاعی کشور ما موضوع ثابتی نیست، خاطر نشان کرد: می تواند به اقتضای شرایط و بر اساس تغییر رفتار بازیگران، تغییر کند. این موضوع بدین معناست که اگر اروپایی‌ها یا دیگران بخواهند بر اساسی یک توطئه خلع سلاح موشکی جمهوری اسلامی را دنبال کنند، ما مجبور می‌شویم به یک جهش استراتژیک روی بیاوریم.

سردار سلامی تاکید کرد: ما می‌توانیم همه فاکتور‌ها و عواملی که این قدرت را در جغرافیا و فضای فناوری توسعه می‌دهد، تغییر دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: به همه سفارش می‌کنیم در موضوع قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران که یکی از ارکان توانمندی بازدارندگی ما به حساب می‌آید، هیچ کس با ما مذاکره ای، توصیه و درخواستی نداشته باشد و اجازه دهند با طبیعت سیاست دفاعی خود این قدرت را گسترش دهیم و ما را وادار به تغییر در معادلات بازدارندگی نکنند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه راهبرد کشور ما ثابت می‌ماند، یادآور شد: باید دقت کرد در شرایطی که هیچ تغییری در راهبرد دشمنان ما ایجاد نشده است و راهبرد خصومت آمیز از تحریم اقتصادی، عملیات روانی، جنگ رسانه‌ای و فشار برای قدرت منطقه‌ای همچنان پابرجا است، مادامی که شرایط محیطی برای یک راهبرد تغییر نمی‌کند آن راهبرد ثابت باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: وقتی دشمنان به توسعه موشک‌های خود ادامه می‌دهند و صد‌ها میلیارد دلار برای افزایش قدرت نظامی خود هزینه می‌کنند و در عین حال ما را تهدید می‌کنند، کدام عقل این اجازه را می‌دهد که یک ملت یا یک کشور همانند ایران فکر کند که توسعه توان دفاعی و موشکی دیگر کافی است؟

در توسعه قدرت موشکی با هیچ مانعی مواجه نیستیم/ توصیه می‌کنیم در موضوع موشکی هیچ کشوری با ما مذاکره‌ای نداشته باشد

سردار سلامی با بیان اینکه قدرت بازدارنده مدام نیاز به توسعه و پیشرفت دارد، اظهار کرد: خوشبختانه امروز با نوآوری‌هایی در توسعه این بعد از قدرت در کشور مواجه هستیم و این قدرت از لحاظ کمی و کیفی در حال توسعه است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توان موشکی ما در یک ظرف ثابت قرار ندارد؛ قدرت موشکی ما در ساختار، سازماندهی، گسترش، کمیت و کیفیت کاملا فضایی باز و لایتناهی دارد و هیچ حدی برای توسعه آن قائل نداریم.

سردار سلامی تصریح کرد: تهدیدات ما مرز ندارند و پیچیدگی‌های خاص خود را دارند؛ ما باید قادر باشیم که از ارزش ها، استقلال، تمامیت ارضی و پیشرفت و شکوه ملت دفاع کنیم. این دفاع فقط با قدرت موشکی ایجاد نمی‌شود، بلکه توان موشکی یکی از ارکان قدرت بازدارندگی است.

وی با تاکید بر اینکه باید کشور‌هایی که علیه ما دارای سیاست‌های تخاصمی و سلطه طلبانه هستند از واکنش‌های متقابل ما نگران باشند، گفت: تا زمانی که ما قوی هستیم آن‌ها امکان سیطره پیدا نخواهند کرد. ما به تجربیات بسیار سنگینی در تاریخ چهل سال گذشته دست یافتیم؛ یکی از تجربیات بزرگ در طول ۴۰ سال گذشته این است که استقلال، اقتدار و پیشرفت بدون قدرت ممکن نیست به این دلیل که در جهان امروز منطق قدرت بین کشور‌ها حاکم است.

سردار سلامی بیان کرد: دشمنان بزرگ ما فقط زبان قدرت را می‌فهمند و اگر نتوانیم با زبان قدرت با آن‌ها سخت بگوییم، آن‌ها با زبان قدرت سخن خواهند گفت. اگر توان موشکی نداشته باشیم آن‌ها تمام خواسته‌های سلطه طلبانه خود را بر ما تحمیل خواهند کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه هدف ما از توسعه توان موشکی، جلوگیری از جنگ است، یادآور شد: اگر بر اساس خطا در محاسبات دشمن او دچار خطا شود ما قادر هستیم در اولین لحظه‌ها ذهن او را دقیق کنیم و با واکنش‌های اساسی در حین عمل او را متوجه خطای خود کنیم.

وی افزود: وقتی قدرت بازدارندگی ایجاد شود، دارای اقتدار سیاسی هستیم. امروزه دیپلماسی و سیاست بدون داشتن قدرت معنایی ندارد.

سردار سلامی اذعان کرد: ما استقلال توام با اقتدار را انتخاب کرده ایم و فقط به قدرت فکر نمی‌کنیم، بلکه اراده استفاده از قدرت را هم داریم و به طور دقیق ادبیات سیاسی ما سرشار از پشتوانه قدرت نهفته در درون جامعه است که هر زمان دیپلماسی اقتضا کند، این قدرت عرض اندام خواهد کرد و در نتیجه ملت هم امنیت خواهد داشت و می‌تواند هدف‌های سیاسی خود را با اقتدار دنبال کند.

وی درباره موضوعات منطقه‌ای تصریح کرد: وقتی آمریکایی‌ها نتوانستند بین اهداف اساسی خود در منطقه و ابزار نظامی‌شان ارتباط برقرار کنند و قدرت نظامی مستقیم آمریکا نتوانست اهداف سیاسی آن‌ها را در منطقه پشتیبانی کند، آمدند این خلاء در ابزار را با توسعه تروریسم تکفیری جبران کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: برای مهار قدرت دفاعی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران آتش توسعه تروریسم تکفیری را در سرزمین‌های عراق، سوریه و در امتداد آن لبنان برافروختند تا بی ثباتی را در منطقه برای شکستن زنجیره‌های مقاومت افزایش دهند.

وی گفت: انتهای برداری که حرکت سیاسی آمریکا را توصیف می‌کرد، امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مورد هدف بود و ما باید کاری انجام می‌دادیم که این راهبرد آمریکا با شکست مواجه شود.

جانشین فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با این حرکت زمینه‌های نفوذ و درخشش سیاسی نظام در منطقه را فراهم کردند.

سردار سلامی افزود: خاکریز‌های جبهه مقاومت مفهوم فیزیکی ندارد، بلکه برخاسته از آموزه‌های اسلامی و هویت معنوی نظام بود و موجب قدرت‌های مکمل در مناطق درگیر بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما مجبور بودیم این خطر را در مناطق دور دست برطرف کنیم به این خاطر که در غیر این صورت خطر به درون مرز‌های ما منتقل می‌شد. جبهه شکل گرفته موجب شد که آمریکایی با شکست مواجه شود و بازی ما با دشمنانمان بازی با حاصل جمع صفر است.

وی گفت: همیشه رویای تحقق تسلط بر کشورما دستورکار سیاسی، امنیتی آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و متحدین منطقه‌ای آن‌ها است.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: ما دو راه داشتیم؛ یا در مرز‌های جغرافیایی خود بمانیم که به معنای تحقق اهداف آمریکایی‌ها بود یا اینکه باید حرکت ادامه می‌دادیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: حرکت ما بیشتر روحی و معنوی به معنای طراحی یک راهبرد برای به شکست کشاندن دشمنان بوده است.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: امروز در لبنان، سوریه، فلسطین و عراق با قدرت‌هایی مواجهیم که کاملا بومی هستند با این حرکت دشمن مجبور شد ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کند، اما هیچ دستاوردی نداشته باشد. آمریکا به دنبال تجزیه سوریه، تجزیه عراق، شکستن نظام امنیتی منطقه و ایجاد نظم جدید در منطقه به نفع خود بود، ولی هیچ کدام از آن‌ها تحقق پیدا نکرد؛ در نتیجه آمریکایی‌ها نتوانستند هزینه کرد‌های اقتصادی، مالی، نظامی و سیاسی به منفعت تبدیل کنند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه اگر ما با تروریسم نمی‌جنگیدیم، قلب اروپا را انفجار‌ها می‌لرزاند گفت: اروپا باید سپاسگزار و شاکر حضور ما در منطقه و مقابله با تروریسم باشد. جمهوری اسلامی ایران پدیده تروریسم تکفیری و داعش را در منطقه با شکست مواجه کرد؛ امنیت نسبی که در اروپا حاکم است به دلیل شکست تروریسم تکفیری و داعش توسط جمهوری اسلامی ایران است، اگرما پیشگام نمی‌شدیم اروپا از این ماجرا رنج بسیاری می‌دید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز اروپا باید مدیون جمهوری اسلامی ایران باشد گفت: چرا اروپا هنوز تابعیت سیاسی آمریکا را رها نمی‌کند و نا آگاهانه تعمدانه موضوع کاهش نفوذ جمهوری اسلامی ایران را مطرح می‌کند لذا ماهیت حضور و نفوذ جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که قابل کاهش نیست.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد و باور درونی مردم منطقه منجر به تشکیل ساختار‌های فیزیکی قدرت شده است و هیچ کس نمی‌تواند این نفوذ، حضور و استقلال را از بین ببرد به طوری که ماهیت نفوذ اعتقادی است بیان کرد: اروپا، آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشور‌های شرور منطقه به دنبال کاهش سطح قاعده قدرت نظام ما هستند. فلسفه دفاعی ما بر دو منطق اعتقادی و استراتژیک استوار است که موجب ایجاد قدرت و وحدت شده است. اما فلسفه آمریکا بر پایه از بین بردن عزت و استقلال کشور‌ها به نفع خود است لذا، به جای قدرت سازی، هزینه ساز هستند، آن‌ها فکر می‌کنند با سلسله اقدامات فیزیکی این فلسفه کارآمدی خود را از دست می‌دهد.

سردار سلامی با اشاره به خصوصیت ذاتی ملت‌های منطقه عنوان کرد: امروزه شاهد جوشش درونی و اعتقادی مردم مسلمان لبنان هستیم لذا، جریان اعتقادی در حال تکثیر است، زیرا آن‌ها جهاد را به عنوان منطق اصلی مبارزه انتخاب کردند که در حال توسعه قدرت است، استدلال‌های منطقی و نیرومندی برای توسعه قدرت وجود دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ساختار‌های قدرت در آرمان‌ها و ارزش‌ها به هم متصل هستند گفت:: امروزه جغرافیای اعتقادی، سیاسی، نظامی و قدرت به هم متصل شده اند و قلمرو استراتژیک نیرومندی از قدرت را شکل داده اند، ظرفیت‌های اسلام برای بقا افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه حزب الله امروز استوانه مستحکم جهان اسلام و جهان عرب در برابر رژیم صهیونیستی است و سید شجاع مقاومت به گونه‌ای در برابر صهیونیست‌ها صحبت می‌کند که آن‌ها پاسخی در برابر آن نخواهند داشت اظهار کرد: عقب نشینی آمریکا از سوریه یک انتخاب نبود، اجبار بود چراکه اگر ادامه می‌دادند با شکست‌های بیشتری مواجه می‌شدند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه تمام قدرت استکبار و شیاطین شرور منطقه و اذانب داخلی آنها، در دهه مبارک فجر تمام زورشان را تجمیع کردند تا اتفاقاتی مانند حادثه امروز در نیک‌شهر رخ دهد عنوان کرد: رژیم صهیونیستی وقتی می‌بیند راهبرد محو شدنش از صحنه عالم شکل گرفته، می‌خواهد با سلسله عملیات‌های کور این راهبرد را تغییر دهد لذا، به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که شما فاقد عمق راهبردی هستید و همه سرزمین هایتان به اندازه دو عملیات فتح المبین و بیت المقدس ما نیست و دارید خودتان را به نابودی نزدیک می‌کنید.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که اگر جنگ محدودی بخواهند علیه ما شکل بدهند، این جنگ محدود نخواهد ماند و اگر اسرائیلی‌ها کاری کنند که شعله یک جنگ جدید برافروخته شوند، نابودی شان رقم خواهد خورد، نباید به آمریکایی‌ها هم دل خوش باشند چرا که قبل از رسیدن آمریکایی‌ها نابود خواهند شد و سرزمینی برای دفن‌شان در فلسطین وجود نخواهد داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروزه معادله تولید قدرت در جهان اسلام سیال و جوشان است گفت: امروزه دشمنان ما در تنگنا قرار گرفتند؛ آمریکایی‌ها کاملا در حاشیه تحولات میدانی و تحولات سیاسی سوریه هستند لذا وقتی بین هزینه‌ها و دستاورد‌های شان نمی‌توانند رابطه منطقی ایجاد کنند مجبور به عقب نشینی می‌شود.

سردار سلامی با اشاره به اینکه آمریکا هر وقت شکست می‌خورد مجبور به تغییر راهبرد می‌شود گفت: وقتی آن‌ها شکست می‌خورند ما پیروز می‌شویم لذا رابطه دیجیتال در منازعه برقرار است. شکست آمریکا ناشی از فلسفه دفاعی ضعیف و ناتوان است بنابراین، زوال قدرت سیاسی آمریکا ناشی از زوال عقل سیاسی آن‌ها است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ذخایر راهبردی آمریکایی‌ها خاتمه یافته است خاطرنشان کرد: آن‌ها هرچه بیشتر عمل می‌کنند بیشتر شکست می‌خورند لذا آمریکا امروز دچار تناقض اساسی شده و هر چه بیشتر هزینه می‌کنند کمتر نتیجه می‌گیرند.

وی با اشاره به سیاست‌ها و راهبرد‌های غلط و نسنجیده آمریکایی‌ها افزود: آمریکایی‌ها دچار ابهام، سرگردانی و عجز در ترسیم نقشه راه شدند و نمی‌توانند دامنه تحولات را اندازه گیری کنند.

سردار سلامی با اشاره به راهبرد‌های سپاه در دهه پنجم انقلاب اسلامی ادامه داد: ما راهبرد‌های گذشته را ادامه خواهیم داد. امروز قدرت دریایی ما کاملا راهبردی است و در پدافند هوایی و زمین قدرت بی انتهایی را ایجاد کردیم و ادامه خواهد یافت؛ البته نمی‌توانیم تمام جنبه‌های قدرت مان را که نابودکننده است، مطرح کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: ما نمی‌توانیم انتهای قدرت خودمان را نشان دهیم، جنبه‌های دیگر قدرت ما ناپیدا است لذا بخشی از قدرت خودمان را نشان می‌دهیم به طوری که قدرت ما مهیب است.

سید عمارالموسوی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلویزیونی از بیروت با اشاره به اینکه ماموریت‌های داعش به صورت نهایی تمام نشده است گفت: داعش به عنوان نیروی اصلی تروریستی فعالیت می‌کند به طوری که آن‌ها بازی به راه انداخته‌اند و قدرت‌های استعمارگر از آن‌ها سوء استفاده می‌کنند؛ بنابراین داعش همچنان وظایف و ماموریت‌هایی دارد که در دیگر مناطق جهان آن را انجام می‌دهد. آمریکا و متحدانش به نیابت از قدرت‌های استکباری می‌خواهند امنیت منطقه را بر هم بزنند.

وی با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم افزود: اگر حمایت و تلاش ایران نبود تروریست‌ها بر تمامی منطقه مسلط می‌شدند لذا منطقه نا آرام می‌شد.

معاون بین المللی حزب الله لبنان با اشاره به اینکه وظیفه ایران است که قدرت دفاعی خود را به صورت مستمر افزایش دهد گفت: چگونه می‌توان تصور کرد که ایران از امنیت و آرامش خود دفاع نکند؛ گسترش قدرت دفاعی برای امنیت منطقه ضرورت دارد. ایران از زمان پیروزی انقلاب یعنی از همان ۴۰ سال پیش در موضع دفاع بوده و هیچ وقت حمله کننده نبوده است.

الموسوی با اشاره به اینکه ایران کشوری است که همیشه در معرض تهدید قرار دارد ادامه داد: حمایت ایران از عراق، سوریه و کشور‌های مقاومت به دلیل درخواست‌های آن‌ها بوده است؛ نیرو‌های مقاومت امروزه در راستای تحقق اهداف ملت‌ها گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
احسنت و دست مریزاد به تمامی نیروهای نظامی ایران، ای کاش سایر بخش ها نیز به همین خوبی به وظایف خود عمل کرده و با باور قدرت داخلی و اتکای به آن پیشرفته تر از آنچه هستیم می بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
پیشنهاد می کنم اداره کشور را به سپاه واگذار کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سردا شجاعت و اقتدار نظامی شماست که به کشور امنیت دادید. ولی در اقتصاد مسئولان شجاعت و اقتدار ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
درود بر جناب سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
جناب سردار :اگه در نظامی اینقدر قوی هستیم پس چرا اوضاع اقتصادی کشور فلاکت بار است؟ از حال مردم چه خبر دارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
آخه چه ربطی داره بنده خدا؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اقتصاد وطیفه دولت هست نه نهاد های نظامی اینو بفهم
Iran (Islamic Republic of)
یوسف مسجدبانان
۲۲:۱۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
این دو مقوله ایست کاملا از هم جدا اگر قدرت نظامی ما ضعیف بود دشمنان اسلام لحظه ای درنگ نمیکردند به حمله میکردند .
Iran (Islamic Republic of)
یوسف مسجدبانان
۰۱:۳۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
خدای ما همان خدای یکتاست که فرموده اگر استقامت کنید پیروز میشوید . هر امتی ایمان به خدا داشته باشد باید سختی ها را تحمل کند. مسلمان آمریگا خدا نیست بلکه شیطان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
وقتی این سردار ها صحبت می کنند روحیه و جان می گیریم و احساس قدرت و عزت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۲۳:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
بهتر بود تمام اقتصاد و صنعت و سیاست رو می‌دادیم به سپاه.
Iran (Islamic Republic of)
جماعت
۲۳:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
زنده باد برادران سپاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
و همچنین ارتشی
آخرین اخبار