مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از آغاز بارش باران و برف از عصر امروز به تدریج در بیشتر مناطق استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از حوالی ظهر امروز شنبه ۱۳ بهمن با ورود سامانه سرد و بارشی به استان، آسمان استان ابری شده و از عصر امروز ابتدا در نواحی منتهی به استان گیلان، مناطق شمالی استان و اطراف کوه سبلان بارش باران آغاز و به تدریج به سایر مناطق نیز گسترش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش دما از امشب در برخی از مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل به ویژه در شهرستان نمین، خلخال، مشگین شهر و سرعین بارش برف و به شکل ضعیف‌تر در شهرستان‌های اردبیل، نیر و بخش‌هایی از شهرستان گرمی پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: همچنین بارش برف توام با مه و گاهی کولاک در مناطق کوهستانی سبلان (آلوارس، موئیل و گردنه صائین)، کوه‌های باغرو (گردنه بودالالو، گردنه اسالم و آق داغ خورش رستم)، صلوات داغی (گردنه لنگان) و خروسلو داغی (قره آغاج) پیش بینی می‌شود.

دولتی مهر گفت: اوج بارش از امشب تا ظهر فردا یکشنبه ۱۴ بهمن بوده، هرچند تا صبح دوشنبه در مناطقی از استان بارش پراکنده احتمال می‌رود.

وی افزود: سامانه بارشی قبل از ظهر دوشنبه از منطقه خارج، اما هوای سرد و گاهی مه آلود تا اواسط هفته ماندگار است.

انتهای پیام/ح

دمای هوا در اردبیل کاهش می یابد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.