پشتیبانی iOS 13 از آیفون ۷ آغاز می‌شود

گزارشی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، از احتمال پشتیبانی سیستم عامل iOS 13 در دستگاه‌هایی که پس از سال ۲۰۱۶ عرضه شده‌اند، خبر می‌دهد.

پشتیبانی iOS 13 از آیفون 7 آغاز می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هر سال سیستم عامل iOS پس از بروزرسانی، پیچیده‌تر می‌شود به همین دلیل هر چه مدل گوشی‌های اپل قدیمی‌تر می‌شود، سازگاری آن‌ها با بروزرسانی‌های جدید کمتر شده و پس از مدتی کاربران بار‌ها شاهد از کار ایستادن آیفون خود می‌شوند. به عنوان مثال، iOS 12 با پشتیبانی محدود برای گوشی‌های آیفون 5s، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیپاد تاچ (نسل ۶)، آپید مینی ۲، آپید مینی ۳، آپید مینی ۴، آپید ایر و آپید ایر ۲ در دسترس است. اما این سیستم عامل در آیفون ۶s، آیفون ۶s پلاس و همه مدل‌های آیپد پرو به طور کامل پشتیبانی می‌شود.

بنا بر گزارشی که به تازگی منتشر شده، هیچ کدام از گوشی‌هایی که پیش از سال ۲۰۱۶ عرضه شده‌اند، بروزرسانی iOS 13 را پس از انتشار آن در امسال، دریافت نخواهند کرد. ما باید این نسخه جدید از سیستم عامل iOS را در رویداد WWDC که انتظار می‌رود در ماه ژوئن برگزار شود، ببینیم.

اگر گزارش‌ها درست باشند آیفون 5s، آیفون SE، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون 6s و آیفون 6s پلاس، iOS 13 را دریافت نخواهند کرد. این مسئله بدین معناست که تنها آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس از این بروزرسانی پشتیبانی می‌کنند. در بخش آیپد‌ها نیز آپید مینی ۲, آپید مینی ۳, آپید مینی ۴, آپید ایر و آپید ایر ۲ نیز این بروزرسانی را دریافت نمی‌کنند.

پیش از آن که از دریافت نکردن بروزرسانی گوشی‌های خود که پیش از سال ۲۰۱۶ خریداری کرده‌اید، ناراحت شوید باید بگوییم که به تازگی خبری منتشر شده که کمی این مسئله را به چالش می‌کشد. منبع گزارش می‌گوید وضعیت بروزرسانی گوشی‌های آیفون ۶s، آیفون ۶s پلاس، آیفون SE و آیفون مینی ۴ کامل مشخص نیست.

مدل‌هایی که امکان بروزرسانی شدن خواهند داشت و قابلیت حالت تاریکی (Dark Mode) که گفته شده به این سیستم عامل اضافه می‌شود را به طور رسمی در رویداد WWDC خواهیم دید.


بیشتر بخوانید: نوت ۱۰ با یک پردازنده ۷ نانومتری عرضه خواهد شد


انتهای پیام/

کدام دستگاه‌ها از iOS 13 پشتیبانی می‌کنند؟

برچسب ها: فناوری ، اپل ، ios
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار