۲۷ پروژه در بخش تولیدی قم به بهره برداری می‌رسد/واگذاری بخشی از شهرک شهاب قم به سوهان پزیسیجانی گفت: ۳۸ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۸۶ میلیارد تومانی و با ایجاد اشتغال برای ۱۰۵۰ نفر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان صمت برگزار شد،گفت: صنعت، اصناف، بازرگانی، معدن و حوزه نظارت تخصصی بر بازار بر عهده این سازمان است.

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان قم بیان کرد: حضور در نمایشگاه دستاورد‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی در مصلی قدس از برنامه‌های دیگر این سازمان است، فردا ۳۸ پروژه اقتصادی و صنعتی استان قم افتتاح می‌شود،در این‌ بین ۲۷ پروژه در بخش تولیدی با سرمایه ۱۴۷ میلیارد تومان و اشتغال ۸۵۰ نفر است.

وی تصریح کرد: ستاد بزرگداشت چهلمین بهار انقلاب در حوزه صنعت و معدن از دو ماه قبل تشکیل‌شده، از بیست دی‌ماه تا آخر بهمن‌ماه ۴۰ پروژه مهم و تأثیرگذار استان مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد که ازاین‌بین از ۶۰ درصد واحد‌ها نظارت و بازرسی قرارگرفته است.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص استان قم تا پایان سال جاری تأکید کرد: ۳۸ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۸۶ میلیارد تومان و اشتغال ۱۰۵۰ نفری پروژه‌های مهم استان تا آخر سال جاری است، در صنایع فلزی و غذایی، قم دارای برند‌های معتبری است، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ واحد حوزه غذا در قم فعال است. مزیت صنایع غذایی در این است که براثر تحریم‌های احتمالی دچار آسیب نمی‌شود.

سیجانی با اشاره به گرانی مرغ و گوشت قرمز در قم افزود: سازمان صمت حلقه آخر در مسئله کنترل‌گرانی و تورم بوده و در این زمینه سازمان‌های مختلفی مانند اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و بخش‌های دیگر نیز مسئول هستند، در اصل گرانی گوشت قرمز باید گفت که تأمین گوشت قرمز در سطح کشور کم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآورشد: در تابستان امسال کمیته احتکار و اختفا در قم تشکیل‌شده و کالا‌های احتکاری بعد از تعیین تکلیف در سطح مناطق مختلف شهر به‌ویژه مناطق محروم توزیع می‌شود، در مسئله پتروشیمی قم عملکرد قابل قبولی در مبارزه با احتکار و اختفا کالا دارد.

وی اشاره کرد: هیچ واحد صنعتی بدون دارا بودن پیوست‌های زیست‌محیطی امکان استقرار در شهرک‌های صنعتی قم را ندارند، علت آلایندگی برخی از واحد‌های صنعتی به دلیل فرسودگی و مستهلک شدن تجهیزات است، تکمیل زنجیره‌های تولید هدف مهم استان در مسئله صنعت و تولید است. سرمایه‌گذاری در قطعه‌سازی لوازم‌خانگی و خودرو از اولویت‌های مهم استان است، قم در مسائل پلیمری دارای مزیت نسبی است.

وی صنایع دارای مزیت نسبی استان را مورد توجه قرار داد و افزود: صنعت کفش، فرش، سوهان و چوب و مبلمان مهم‌ترین صنایع تولیدی استان قم است، مشکل قم در مسئله چوب و مبلمان ایجاد ارزش‌افزوده است. بخشی از شهرک شهاب به سوهان‌پزان واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ح

۳۸ پروژه با اشتغال‌زایی ۱۰۵۰ نفر در قم به بهره‌برداری می‌رسد

برچسب ها: صنعت ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار