رئیس دانشگاه یاسوج گفت: هم اکنون ۴۰ هزار دانشجو با ۹۰۰ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند.

900 عضو هیات علمی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج گفت : توسعه متوازن استان‌ها در صورتی امکان پذیر است که تعامل و همراهی بیشتری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی انجام شود.

وی عنوان کرد: توسعه هیچ کشوری بدون همراهی دانشگاه امکان پذیر نیست و همراهی با این نهاد می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها ارزش افزوده تولید کند.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: قبل از انقلاب تنها دوره دکتری در ایران ادبیات فارسی دانشگاه تهران بود و هم اکنون در یاسوج بیش از ۳۰ دوره دکتری وجود دارد.

عریان بیان کرد: در سال ۵۷ کمتر از یک درصد علم دنیا در ایران، عربستان و عراق تولید می‌شد در حالی که هم اکنون جایگاه کیفی ایران در رتبه ۲۴ جهانی است.

وی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد سال ۵۷ تنها یک مرکز تربیت معلم شامل دیپلم ناقص، دیپلم و فوق دیپلم وجود داشت، اما اکنون ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف استان تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه بسیاری از مشکلات را می‌تواند حل کند و نیازی به مراجعه به دانشگاه‌های خارج از استان نیست.

عریان اظهار داشت: وجود افراد توانمند در حوزه‌های های مختلف دانشگاه‌های استان می‌تواند گره‌گشای مشکلات این منطقه شود.
در مجموع هم اکنون ۴۰ هزار و ۵۰ دانشجو در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.

هم اکنون ۶ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه دولتی یاسوج، یک هزار و ۹۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی، هشت هزار و ۶۰۰ نفر در دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه ۲ هزار، هفت هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی و یک هزار و ۵۰۰ نفر در دانشگاه‌های غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/غ

تحصیل ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.