همزمان با دومین روز از دهه فجر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های گازرسانی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بهره برداری و کلنگ زنی شد.

بهره برداری و کلنگ زنی ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های گازرسانی در خراسان رضوی به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  این پروژه‌ها که بالغ بر ۱۳۰۰ مورد است، که امروز بطور نمادین با روشن کردن مشعل گاز در یکی از روستا‌های شهرستان تربت حیدریه بهره برداری و کلنگ زنی شد.

از این میزان ۲۲۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان پروژه در حوزه بهره داری و ۳۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز اعتبار پروژه‌های جدیدی است که امروز کلنگ زنی شد.

پروژه‌های گازرسانی به شهر سمیع آباد و ۱۱۳ روستای استان از جمله پروژه‌های مورد بهره برداری امروز است.

از دیگر طرح‌های بهره برداری شده گاز رسانی به ۱۶ روستا با جمعیت ۲ هزار ۵۵۷ خانوار در بخش رخ،  با اعتبار ۱۲۵ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان، ۴ روستا در بخش بایگ با اعتبار ۱۰۱ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال و ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان تربت حیدریه با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال می‌باشد.

افتتاح دو ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰، بهره برداری از خط انتقال گاز تقویتی ۱۶ اینچ تربت حیدریه- کاشمربه طول ۷۷ کیلومتر با قطر ۱۶ اینچ و گازرسانی به ۱۷۱ واحد تولیدی و صنعتی و بخشی از طرح‌های افتتاحی بود.

همچنین عملیات گازرسانی به ۹۲ روستا و ۹۳۴ واحد تولیدی و صنعتی، ۱۲ ایستگاه تقلیل فشار TBS و احداث خط انتقال گاز ۳۰ اینچ دیزباد-تربت حیدریه به طول ۷۰ کیلومتر و قطز لوله ۳۰ اینچ با هدف تقویت فشار و دبی گاز شهر‌های واقع در منطقه و گازرسانی به کارخانه فولاد تربت حیدریه هم امروز کلنگ زنی شد.

با اقدامات انجام شده تاکنون ۹/۹۹ جمعیت شهری و نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان خراسان رضوی تحت پوشش شبکه‌های گازرسانی قرار دارند.

انتهای پیام// ز. م
 


 پروژه‌های گازرسانی در خراسان رضوی با حضور معاون وزیر نفت به بهره برداری رسید

برچسب ها: گاز ، شرکت ملی نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.