معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور پس از خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد با روسیه، برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در اروپا ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، دیوید ترچتنبرگ، معاون وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد واشنگتن پس از خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد هیچ برنامه‌ای برای استقرار موشک یا سامانه‌های مجهز به تسلیحات هسته‌ای در اروپا ندارد.

 او روز جمعه گفت آمریکا هیچ برنامه‌ای برای استقرار موشک در اروپا و یا سامانه‌های مجهز به تسلیحات هسته‌ای در اروپا وجود ندارد. شرایط کنونی با شرایطی که منجر به انعقاد پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد در دهه ۱۹۸۰ شد مشابهتی ندارد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا به این دلیل از این پیمان خارج شد که قصد دارد مجموعه قوانینی را که پاسخگوی خواسته‌های این کشور در عرصه سیاست خارجی است، بر جهان اعمال کند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد مسکو پیوسته و بدون هیچ قید و شرطی به تعهدات خود در زمینه کنترل تسلیحات، خلع سلاح و منع گسترش تسلیحات هسته‌ای عمل می‌کند.

 پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد سال ۱۹۸۷ بین آمریکا و روسیه به امضا رسید و در چارچوب آن استفاده از همه موشک‌های بالستیک با برد بین ۳۱۰ تا سه هزار و ۴۰۰ مایل ممنوع شد.

مسکو و واشنگتن در سال‌های اخیر پیوسته یکدیگر را به نقض این پیمان متهم کرده‌اند. روسیه بار‌ها اعلام کرده است به تعهدات خود در قبال این پیمان کاملا پایبند است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار