دو تن از نمایندگان برجسته دموکرات اعلام کردند رئیس‌جمهور آمریکا به جای شتاب برای خروج از پیمان موشکی ۱۹۸۷ باید به دنبال دیپلماسی برای حفظ آن باشد.

نمایندگان دموکرات: ترامپ به جای شتاب برای خروج از پیمان موشکی ۱۹۸۷ دیپلماسی حفظ آن را دنبال کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دو تن از قانونگذاران برجسته دموکرات اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و دولت او به جای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد، باید پیگیر یک دیپلماسی سازنده برای حفظ و تقویت آن باشند.

الیوت آنجل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دولت باید به جای آنکه با شتاب به دنبال پایان دادن به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد، از بین بردن نهاد‌های بین‌المللی و بیگانه کردن متحدان ما باشد، دیپلماسی جدی را به منظور حفظ این پیمان دنبال کند.

آنجل یادآور شد ترامپ با خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد زمینه را برای یک رقابت تسلیحاتی خطرناک فراهم می‌کند. رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با این‌حال ترامپ همچنان در حال بیگانه کردن متحدان ما، نادیده گرفتن توصیه کارشناسان امنیتی و دادن یک هدیه استراتژیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

سناتور داین فاینستاین، نماینده ایالت کالیفرنیا در سنای آمریکا نیز تاکید کرد دولت ترامپ باید به جای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد، ابزار‌های دیپلماتیک را برای واکنش نسبت به روسیه در مسائل مربوط به این پیمان بکار گیرد. سناتور ایالت کالیفرنیا افزود: آمریکا با خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد اساسا به روسیه اعلام کرد که درباره استقرار سلاح‌های خود آزاد است.

روز جمعه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن تعهدات خود تحت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را از روز شنبه به مدت شش ماه به حالت تعلیق درمی‌آورد. وی گفت: در صورتیکه تعهد روسیه به انجام این پیمان محقق نشود، واشنگتن به تعهدات خود عمل نخواهد کرد و بطور کامل از آن خارج می‌شود. واشنگتن بار‌ها روسیه را به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد متهم کرده است. مسکو نیز استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپا را که قادر به پرتاب موشک‌های کروز در برد ممنوعه است، نقض آشکار این پیمان می‌داند. ولادیمیر پوتین روز گذشته اعلام کرد در صورت خروج کامل آمریکا از پیمان منع موشک‌های برد کوتاه و متوسط هسته‌ای، روسیه واکنش متقابل و متناسب انجام خواهد داد.

پیمان موشکی ۱۹۸۷ در ۸ دسامبر آن سال در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی رسید.

انتهای پیام/

انتقاد از ترامپ بخاطر خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار