معاون رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با مطرح کردن ادعاهایی گزاف به بیان اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ونزوئلا پرداخت.

پنس: همه گزینه‌های آمریکا علیه ونزوئلا روی میز است/ مادورو باید برودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با حمایت از مخالفان دولت مادورو مدعی شد آمریکا در کنار آزادی خواهان ونزوئلا ایستاده است، زمان برای گفتگو به سر رسیده است. اکنون مادورو باید برود و آمریکا همه گزینه‌ها را نیز روی میز دارد.

پنس گفت: «آمریکا امروز افتخار دارد که در کنار مردم آزاد ونزوئلاست و باور دارم آن روز خواهد آمد که ونزوئلا بار دیگر آزاد باشد. از طرف رئیس جمهور، از همه شما برای تلاش‌های خستگی‌ناپذیری که داشتید، تشکر می‌کنم. پیش از اینکه شروع کنم، پیش از آنکه دفاعی جانانه از تلاش‌های مردم ونزوئلا برای آزادی داشته باشیم، رئیس جمهور ترامپ چهار فرمان را امضا کرد که قهرمان آزادی خواهی و اعاده مردم‌سالاری برای مردم ونزوئلا باشد. رئیس جمهور از من خواست در اینجا باشم تا تعهد بی خلل خود را به مردم ونزوئلا نشان دهیم. مدت‌های زیادی است که مردم ونزوئلا زیر شبکه‌ای سنگین از سرکوب زندگی می‌کنند، حال آن‌ها امید دارند، در سراسر این کشور، در شهر‌های بزرگ و کوچک ونزوئلا، مردم به پا خاسته‌اند. همین هفته گذشته بود که رئیس جمهور ترامپ گفت که نبرد برای آزادی شروع شده است».

پنس افزود: «من شب قبل از مراسم سوگند با گوایدو صحبت کردم، آرامش، شجاعت و ایستادگی وی را ستودم. دو روز قبل، رئیس جمهور ترامپ با رئیس جمهور گوایدو صحبت کرد و رسیدن وی به مقام ریاست جمهوری را تبریک گفت. ما از رهبری وی و تلاش ونزوئلا برای رسیدن به آزادی به صورت کامل حمایت می‌کنیم. آمریکا این را نیز به روشنی گفته است که امنیت و سلامت رئیس‌جمهور گوایدو و خانواده وی برای مردم آمریکا اهمیت زیادی دارد». 

وی تصریح کرد: «آمریکا مفتخر است که از خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا حمایت می‌کند؛ برزیل، کلمبیا، کانادا، آرژانتین و بسیاری دیگر از کشور‌های دیگر نیز همین مسیر آمریکا را پیموده و بیست کشور تا کنون اعلام کرده‌اند که از رئیس جمهور گوایدو حمایت می‌کنند. این را برای سران سراسر دنیا روشن کنم که این کافی نیست. منازعه جاری در ونزوئلا برای آزادی تماشاچی نمی‌خواهد، آمریکا از همه کشور‌ها می‌خواهد خوآن گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت بشناسند. آمریکا همچنین اقداماتی نیز برای حمایت از مجلس ملی و دولت خوان گوایدو انجام داده است، همین هفته، ما از کارلوس ویکیو (Carlos Vecchio) نماینده تازه ونزوئلا در کاخ سفید استقبال کردیم، مردی که دوبار از سوی مادورو زندانی شده بود و حال در فلوریدا در تبعید به سر می‌برد و با همه این‌ها، تلاشی خستگی‌ناپذیر برای اعاده مردم‌سالاری در وطن کرده است. حال وی سفیر جدید ونزوئلا در آمریکاست».

وی ادامه داد: «رفتار‌های بدخواهانه کوبا در ونزوئلا و نیز نیکاراگوئه مشهود است. این هم یکی از دلایلی بود که رئیس جمهور سیاست‌های شکست خورده دولت پیشین در خصوص کوبا را بازگرداند. ونزوئلا شایسته آزادی است، نیکاراگوئه هم سزاوار آزادی است. این را نیز به شما بگویم که آمریکا تاکنون صد میلیون دلار کمک‌های انساندوستانه برای ونزوئلا هزینه کرد‌ه‌اند. با روی کار آمدن دولت رئیس جمهور گوایدو، آمریکا منابع خود و منابع همه کشور‌های دنیا را به سود مردم ونزوئلا به کار می‌گیرد. حقیقت این است به خاطر مردان، زنان و کودکان ونزوئلا هم که باشد، مادورو باید برود».

انتهای پیام/

اظهارات مداخله‌جویانه معاون ترامپ درباره ونزوئلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار