محققان علوم پزشکی در کالج سلطنتی لندن اعلام کردند برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در آینده به افزایش شمار حملات قلبی و سکته‌های مغزی در این کشور خواهد انجامید.

برکسیت و افزایش مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی در انگلیسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی یورک الرت، محققان علوم پزشکی در کالج سلطنتی لندن اعلام کردند برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در آینده به افزایش شمار حملات قلبی و سکته‌های مغزی در این کشور خواهد انجامید.

پروفسور کریستوفر میلت Christopher Millett و همکارانش می‌گویند تا سال ۲۰۳۰ شمار این حملات بر اثر برکسیت افزایش خواهد داشت.

بر اساس بررسی این محققان که درباره واردات غذا و سلامت عمومی انجام گرفت محققان امپریال کالج لندن با همکاری دانشمندان دانشگاه لیورپول بر چگونگی تاثیر جزئیات برکسیت بر افزایش هزینه میوه و سبزیجات وارداتی مطالعه‌ای انجام دادند.

بر اساس یافته‌های این محققان که نتایج آن در شماره اخیر نشریه پزشکی انگلیس BMJ منتشر شد مسائل تجاری انگلیس به کاهش میزان مصرف میوه و سبزیجات در انگلیس منجر خواهد شد که این روند به سلامت عمومی لطمه می‌زند و بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ برآورد می‌شود موارد مرگ ناشی از وقایع قلبی عروقی ۱۲ هزار و ۴۰۰ مورد بیشتر خواهد شد.

محققان می‌گویند مصرف غذا‌هایی که سرشار از میوه و سبزیجات هستند به کاهش خطرات سلامت از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و سکته مغزی منجر می‌شود به طوری که سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند به طور متوسط روزانه پنج وعده مصرف شوند.

در سال ۲۰۱۷ بخش عمده‌ای از میوه و سبزیجات مصرفی انگلیس که شامل ۸۴ درصد از میوه و ۴۳ درصد از سبزیجات مصرفی این کشور می‌شود از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌ها وارد شده است.

دانشمندان می‌گویند افزایش قیمت‌ها به دنبال کاهش واردات در انگلیس به کاهش ۳ تا ۱۱ درصدی مصرف میوه و سبزیجات منجر می‌شود و معنی این روند، افزایش شمار موارد حملات قلبی عروقی خواهد بود.

به عبارت دیگر، با عقد توافق جدید بین انگلیس و اتحادیه اروپا نزدیک به یک هزار و ۳۶۰ مورد مرگ ناشی از بیماری‌های عروق کرونر و ۲ هزار و ۷۴۰ مورد مرگ ناشی از سکته‌های مغزی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ به آمار مرگ و میر این کشور افزوده خواهد شد.

در صورتی که برکسیت با هیچ توافق دیگری همراه نشود لطمات سلامت عمومی بیشتر خواهد شد و کاهش مصرف میوه و سبزیجات بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰, مرگ ناشی از بیماری‌های عروق کرونر را به طور متوسط ۴ هزار و ۱۱۰ مورد و مرگ ناشی از سکته‌های مغزی را هشت هزار و ۲۹۰ مورد افزایش خواهد داد.

محققان می‌گویند تغییرات مشابهی نیز در آمار مرگ و میر در کشور‌های اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی ایجاد خواهد شد.

دکتر پاراسکوی سفریدی محقق ارشد این بررسی نیز می‌گوید انگلیس به شدت به واردات و به خصوص واردات میوه و سبزیجات تازه وابسته است و کاهش واردات این مواد مغذی، تاثیر عمیقی بر سلامت عمومی می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار