مراسم اختتامیه کنگره فرهنگ و هنرِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبریز برگزار شد.

اختتامیه کنگره فرهنگ و هنرِ سپاه در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت:به کوری چشم دشمنان اسلام اختتامیه کنگره فرهنگ و هنرِ سپاه در تبریز، انقلاب شکوهمند اسلامی امروز چهل سالگی خود را جشن گرفته است.


وی، افزود: دشمن از طریق ابزار هنر و فرهنگ به مقابله با انقلاب آمده است و باید نیرو‌های انقلابی هم از طریق شعر و فیلم و سرود و فضای مجازی به دفاع از اسلام ناب محمدی برخیزند.


وی ادامه داد: من از شهر تبریز اعلام می‌کنم ما اهل کوفه نیستیم که، ولی امرمان را تنها بگذاریم بلکه با تمام توان از حریم رهبری دفاع خواهیم کرد.


نماینده، ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: مردم مقاوم ایران باید بدانند که دشمنان اسلام نخوابیده اند و شبانه روز برای به زانو در آوردن انقلاب، توطئه می‌کنند و به همین دلیل باید با بصیرت و آگاهی از هویت انقلابی و کشور خود دفاع کنیم.


حجت الاسلام حاج صادقی از حجاب و عفاف به عنوان دفاع از اسلام و دین خدا یاد کرد و گفت: رعایت حجاب و عفاف مورد تاکید قرآن و همه انبیاء الهی است و وقتی دین پذیرفته شد، رعایت همه حدود الزامی است و اختیاری نیست، زیرا جامعه دینی قانون مدار است و بی قانونی در آن پذیرفتنی نیست و به اسم آزادی نباید از آن سوء برداشت شود.


وی ادامه داد: متاسفانه برخی‌ها در کشور درپی تحریف اسلام هستند و اسلام بی خطر و به عبارتی اسلام آمریکایی را در جامعه تبلیغ می‌کنند که لازم است با تمام قدرت مقابل ترویج این تفکر انحرافی و غلط عده‌ای غربگرا در کشور بایستیم.


حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، هم در این مراسم گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران تعالی انسانی و ایجاد فضایی مناسب برای رشد معنوی است اگرچه برخی می‌خواهند این انقلاب را هم ردیف با دیگر انقلاب‌ها ببینند.


وی افزود: انقلاب اسلامی در عصر مکاتب دین ستیز مانند مارکسیسم و لیبرالیسم به پیروزی رسید و موتور محرکه انقلابِ ما مذهب بود در حالی که دیگر انقلاب‌ها در موضع مقابل مذهب قرار دارند و راهشان را از دین جدا کردند.


امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: یکی از دستاورد‌های فرهنگی انقلاب احیای فرهنگ و هنر اسلامی بود و پس از انقلاب هنرمندان ایرانی در برابر انسانیت و جامعه انسانی احساس مسئولیت کرده و مضامین انسانی را به نمایش گذاشتند.


کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه به مدت دو روز در پارک موزه شمیم پایداری تبریز برگزار شد.


این کنگره با حضور میهمانان داخلی و خارجی در سه بخش شامل: هفتمین جشنواره فرهنگ و هنر سپاه در رشته‌های هنر‌های تجسمی، هفتیمن کنگره شعر سپاه و هشتمین کنگره فرهنگیاران مداح سپاه ترتیب یافته بود.

 

انتهای پیام/

اختتامیه کنگره فرهنگ و هنرِ سپاه در تبریز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.