بطحایی با اشاره به بمباران‌های وحشیانه رژیم بعث عراق گفت: این اقدام بی شرمانه برای همیشه ننگ استکبار جهانی باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی نیمکت‌های سوخته یادواره شهدای زینبیه و ثارالله میانه، گفت: از شقاوت‌های دشمن بعث بمباران مدارس در دفاع مقدس بود، تا مقاومت و توانمندی مردم را بشکنند.

وی افزود: دشمن وقتی توان رویارویی با رزمندگان را نیافت، به حملات و بمباران مدارس پرداخت، به طوری که حتی در آن دوران هیچ گونه بیانیه، اعلامیه جهانی و محکومیتی از سوی مجامع جهانی صادر نشد.

بطحایی اضافه کرد: مظلومیت مردم و دانش آموزان از جمله بمباران سال ۱۳۶۵ مدرسه دخترانه میانه و برخی از شهر‌های ایران نمونه‌ای از ددمنشی‌ها و سکوت مجامع جهانی است.

وی ادامه داد: امروز نیز فجایعی در یمن و فلسطین رخ می‌دهد و کودکان و نوجوانان این کشور‌ها زیر بمباران بی رحمانه آنان قرار می‌گیرند که نمونه‌های دیگر از عدم رعایت و اعتقاد به حقوق بشر از طرف نظام استکبار است.

بطحایی یادآور شد: گروه‌های افراطی و کج اندیش نیز در برخی از کشور‌ها مثل افغانستان و کشور‌های آفریقایی اقدام به کشتار مسلمانان و کودکان می‌کنند که در تمامی این موارد ردپای آمریکا و اسرائیل پیدا است.

وی گفت: به رغم اینکه کشور‌های استکباری و آمریکا شعار دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند، اما خودشان به هر جنایت و کودک کشی در کشور‌های مختلف دست می‌زنند.

بطحایی با تقدیر از برگزاری این همایش، گفت: همایش نیمکت‌های سوخته، چراغ ظلم و شقاوت آمریکا را روشن نگه داشته و بار دیگر به جهان اعلام می‌دارد و تلنگری به مجامع جهانی است تا شاید خود را تکان دهند.

وی با اشاره به فشار‌های اقتصادی و زورمندانه آمریکا به کشور‌های اسلامی و ایران، اضافه کرد: جنگی که آمریکا در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی راه انداخته، با نیت همان اهداف جنگ تحمیلی است تا خواسته‌های خود را تحمیل و مردم ایران را به زانود درآورد. همچنین بطحایی افزود: مردم ایران با مدیریت، بصریت، تدبیر و پایداری از این جنگ نابرابر نیز با موفقیت و به خوبی عبور خواهند کرد.

مهدی ایزدی معاون حقوقی و مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز گفت: حاصل ستم یاغیان، استکبار و رژیم بعث عراق در هشت سال دفاع مقدس ۲۲۰ هزار شهید، ۵۶۰ هزار جانباز و ۴۲ هزار آزاده است.

مهدی ایزدی افزود: رزمندگان اسلام و مردم ایران در طول این دوران حماسه‌ها آفریدند و جوانان و شهدای رشیدی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی با تبریک فرا رسیدن ۱۲ بهمن و سالروز ورود امام به کشور، گفت: امام راحل و انقلاب اسلامی، ملت ایران را سرافراز به افتخاری کرده است که اکنون در دنیا این انقلاب را به عنوان الگو می‌شناسند، چون جهان را به خروج از یوغ استکبار دعوت می‌کند.

ایزدی با اشاره به اینکه آمریکا آشکارا اعلام کرد نمی‌گذاریم جشن ۴۰ سالگی انقلاب برگزار شود، اظهار داشت: اکنون ملت ایران بر دهان این یاوه گویان زده و جشن‌های دهه فجر امروز با شکوه خاصی آغاز شده است.

شایان ذکر است، روز ۱۲ بهمن سال ۱۳۶۵ بر اثر بمباران مدارس زینبیه و ثارالله شهرستان میانه توسط هواپیما‌های رژیم بعث عراق تعداد ۳۸ دانش آموز این دو مدرسه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام /م

همایش نیمکت‌های سوخته تلنگری به مجامع جهانی است

برچسب ها: فرهنگیان ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.