مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: در راستای اقدامات حمایتی از راننده های تاکسی و حفظ کرامت آنها بعد از توزیع لاستیک و برخی اقلام خودرو، رانندگان تاکسی کارت اعتباری معیشتی می گیرند.

رانندگان تاکسی کارت اعتباری معیشتی می گیرند + جزئیاتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌ مرتضی ضامنی روز جمعه افزود: در مرحله اول اجرای این طرح، تامین مایحتاج معیشتی مورد نیاز خانواده رانندگان تاکسی تا سقف ۲ میلیون تومان درنظرگرفته شده است که شامل پرداخت در اقساط ۶ تا هفت ماهه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار، این طرح در آینده نزدیک اجرا خواهد شد، اعلام کرد: با توجه به استقبال رانندگان از این طرح در مراحل بعدی سعی خواهد شد که اعتبار خرید برای رانندگان تاکسی افزایش یابد.

ضامنی گفت: پیرو پیگیری‌های رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور مکلف به انجام اقدامات حمایتی از راننده‌های تاکسی در سراسر کشور شده است.

وی در این خصوص توضیح داد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، در مرحله نخست توزیع لاستیک با نرخ دولتی در اولویت کاری قرار گرفت. این امر از ابتدای آبان امسال اجرایی شد و با جدیت پیگیر توزیع لاستیک بین راننده‌های تاکسی در سراسر کشور هستیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور افزود: تاکنون ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک به رانندگان تاکسی در سراسر کشور با نرخ مصوب دولتی (۳۰ تا ۵۰ درصد پایین‌تر از نرخ بازار) داده شده است.

وی اظهار داشت: از ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک توزیع شده، ۳۵ هزار حلقه بین رانندگان تاکسی در تهران و بقیه بین رانندگان تاکسی در دیگر شهر‌ها توزیع شده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور ادامه داد: لاستیک‌های توزیع شده شامل خودرو‌های سمند، پژو ۴۰۵ و پراید است و توسط کارخانه کویرتایر تامین شده است.


بیشتر بخوانید:درآمد روزانه رانندگان تاکسی چقدر است؟


ضامنی تصریح کرد: رانندگان تاکسی در تهران برای ثبت نام دریافت لاستیک به نرخ دولتی در سامانه تاکسیرانی تهران اقدام به ثبت نام کنند و در شهر‌های دیگر از طریق سازمان‌های تاکسیرانی یا ادارات حمل و نقل نام نویسی کنند.

وی ادامه داد: این لاستیک‌ها از سوی اتحادیه تاکسیرانی شهری با همکاری سازمان‌های تاکسیرانی و مدیریت‌های حمل و نقل شهرداری‌ها توزیع شده است. رانندگان تاکسی در هر نقطه از کشور که نیاز به لاستیک دارند، باید موضوع را به شهرداری، سازمان تاکسیرانی یا مدیریت‌های حمل و نقل شهری اعلام کنند تا این نیاز جمع بندی و به اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور منعکس شود تا اقدامات لازم برای توزیع لاستیک صورت پذیرد.

ضامنی خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد اختلاف قیمت در محصولات خودرویی برای تاکسیرانان هستیم؛ بنابراین با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تلاش کردیم محصولات و لوازم یدکی پرمصرف را از تولیدکننده با حذف واسطه‌ها به راننده‌های تاکسی ارائه کنیم.

وی از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای توزیع سایر اقلام پرمصرف خودرو مانند روغن موتور و لنت ترمز نیز خبر داد و گفت: نیاز به این اقلام در شهر‌ها جمع بندی شده است و در آینده نیز این اقلام توزیع خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار