سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: باید در نظام آموزشی کشور به کیفی سازی مدارس و دانشگاه‌ها توجه کنیم.

ضرورت توجه به کیفیت آموزش در نظام تحصیلیمیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش، اظهار کرد:  اکنون علی‌رغم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که درس خواندن تنها به قشر خاصی از جامعه اختصاص داشت، حتی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور نیز مراکز آموزشی و معلم وجود دارد به نحوی که هیچ فردی در کشور نیست که نتواند درس بخواند.

وی افزود: در زمان حکمرانی رژیم پهلوی تنها افراد طبقات مرفه جامعه می‌توانستند درس بخوانند و اقشار پایین دست از این نعمت محروم بودند.

میرزاده تصریح کرد: پیش از انقلاب سال ۵۷ امکان تحصیل برای دختران چندان به لحاظ فرهنگی و امکاناتی فراهم نبود اما اکنون دختران بیشترین ظرفیت دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در ۴۰ سال گذشته در حوزه‌های پژوهشی، نانو تکنولوژی و فناوری پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

میرزاده گفت: به نظر می‌رسد که چند سالی است که گرفتار نمودار و افزایش دانشگاه‌ها و مدارس شده‌ایم و کمتر به مسائل کیفی توجه می‌کنیم لذا این امر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
این آقا روزی مدیر آموزش و پرورش استان اردبیل بود. من هم آنجا معلم بودم. روزی برای انجام یک کار خیلی ساده به وی مراجعه کردم. بر خورد بدی که داشت، هرگز یادم نمی ره. حالا حلال مشکلات شده.
آخرین اخبار