آشناگر گفت: زیبا سازی شهرها در توسعه گردشگری در اقلیم های کویری توسط شهرداری ها، طراوات و جاذبه های شهر را برای مسافران، افزیش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نشست شهرداران دهیاران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان با حضور معاون وزیر کشور گفت: گردشگری پایه توسعه استان سمنان است و شهرداران در این زمینه نقش اصلی و مهم دارند. زیبا سازی شهرها در توسعه گردشگری در اقلیم های کویری توسط شهرداری ها، طراوات و جاذبه های شهر را برای مسافران، افزیش می دهد.

وی با بیان اینکه جذب گردشگر برای توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال، اولویت مهم شهرداری های استان باشد افزود: استان سمنان نسبت به اوایل انقلاب، رشد ۲ برابری داشته است و بیشترین رشد جمعیت شهری در استان، با ۶ درصد متعلق به گرمسار است.

آشناگر ادامه داد: شهرداری ها برای توسعه و عمران شهری نیاز است تا با بخش خصوصی تعامل و همکاری ویژه ای داشته باشند. استان سمنان به دلیل وجود زیرساخت ها مطلوب، استان مهاجر پذیری است و در آینده شاهد رشد جمعیت این استان خواهیم بود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه ده درصد از بودجه ها را برای توسعه کارهای فرهنگی باید شهرداران در نظر بگیرند اضافه کرد: در طرح های باز آفرینی شهری، شهرداری ها به صورت فعال شرکت کنند و هم چنین مانیتورنیگ شهری توسط شهرداری ها، یکی از مولفه های اصلی پیشرفت شهری است و باید راه اندازی شود.

انتهای پیام / گ

نشست شهرداران دهیاران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.