اعتبار سه میلیارد ریالی احداث ساختمان ایستگاه هواشناسی فرودگاه سمنان با تلاش مسئولان این استان تأمین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،صبح امروز در جلسه ستاد توسعه و پشتیبانی فرودگاه سمنان با حضور شماری از مسئولان این استان، روند آماده‌سازی فرودگاه و استقرار ایستگاه هواشناسی مورد تصویب قرار گرفت و اعتبار سه میلیارد ریالی برای احداث ساختمان آن تأمین شد.

درباره مرکز سوخت‌رسانی دائمی فرودگاه سمنان که با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در حال احداث است، نیز توسط پیمانکار (سازمان عمران) گزارشی ارائه و تصمیماتی برای سرعت بخشیده به عملیات اجرایی اتخاذ شد.

جلسه ستاد پشتیبانی فرودگاه سمنان با حضور نماینده سمنان در مجلس، فرماندار سمنان، شهردار سمنان، مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری سمنان، معاون فرودگاه سمنان، مدیرکل هواشناسی، رئیس شورای شهرستان و مدیرعامل سازمان عمران شهرداری سمنان و شماری از مسؤولان در استانداری سمنان برگزار شد.

اولین پرواز فرودگاه سمنان به سمت مشهد مقدس ویژه خانواده شهدا انجام شد و مسؤولان می‌گویند: این فرودگاه حق مردم سمنان بوده تا فرودگاهی داشته باشند و از پرواز‌ها استفاده کنند.

در همین حال، سیدشهاب‌الدین چاوشی استاندار سابق سمنان در گفتگو با فارس معتقد است: فرودگاه سمنان به خاطر فاصله نزدیک سمنان به تهران برای شرکت‌های هواپیمایی از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر نبود.

وی تصریح کرد: بستر فعالیت و کار به لحاظ آمادگی فرودگاهی وجود نداشت و مدیران طی سال گذشته تلاش کردند و این امکان فراهم شد.

استاندار سابق سمنان تأکید کرد: پرواز‌های فرودگاه سمنان از سمنان به مشهد و برعکس و به برخی نقاط کشور هم برنامه‌ریزی شده بوده است.

چاوشی با بیان اینکه اگر استقبال شود پرواز‌های فرودگاه سمنان دوام پیدا می‌کند، اظهار کرد: ما این بحث را تا این مرحله رسانده بودیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه فرودگاه‌های استان باشیم؛ فرودگاه شاهرود قدیمی‌ترین فرودگاه استان است و موقعیت‌های بهتری برای این فرودگاه‌ها باید ایجاد شود.

انتهای پیام / گ

منبع:فارس

تامین اعتبار میلیاردی احداث ایستگاه هواشناسی فرودگاه سمنان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار