معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گردشگری هنری از امتیازات جدید حوزه گردشگری است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته و کرمان می‌تواند پایلوت اجرای طرح‌های گردشگری هنری باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان در جلسه هماهنگی ایجاد خانه موزه‌های هنر در کرمان با حضور معاون وزیر ارشاد و مدیرعامل بانک رسالت گفت: خانه‌های انتخابی از سوی مدیریت عامل بانک رسالت در صورتی که متعلق به شهرداری یا میراث فرهنگی باشد با عنوان انتقال مالکیت یا اختیار بهره برداری دراز مدت در اختیار بانک رسالت قرار گیرد تا نسبت به راه اندازی خانه موزه‌های هنر کرمان اقدام کند.

وی ادامه داد: در جلسه روز جاری مصوب شد کارگروهی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، معاون امور عمرانی استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده و نسبت به انتخاب هنرمندان اقدام کنند تا خانه متناسب با هر هنرمند انتخاب شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد ارکستر سمفونیک نیز ۲ شب در استان اجرا داشته باشد و اپرای عروسکی خواجوی کرمانی نیز برای دهه فجر ۹۸ آماده شود.

فدائی به برگزاری شب کرمان در تالار وحدت تهران در اردیبهشت سال آینده نیز اشاره و بیان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد نقایص موزه هنر‌های معاصر کرمان با پیگیری ارشاد تا پایان شهریورماه سال آینده رفع شود.

وی یادآور شد: با برگزاری جلساتی در تهران، اجرای برخی طرح‌های فرهنگی توافق شده بود که بخشی از آن‌ها اجرایی شده و بخشی نیز در حال آغاز کار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: در سال جاری سه جلسه با حضور معاون وزیر ارشاد و استاندار کرمان برگزار شده که مصوباتی از جمله در حوزه موزه هنر‌های معاصر داشته است که در این باره مقرر شد مرمت موزه صنعتی کرمان را انجام دهیم و این کار امروز عصر آغاز می‌شود.

محمدرضا علیزاده افزود: بررسی مسائل امنیتی موزه هنر‌های صنعتی نیز مورد در جلسات مشترک استاندار کرمان و معاون وزیر ارشاد انجام شده است.

وی توسعه گردشگری هنری کرمان را ازدیگر موضوعات مطرح شده در جلسات مشترک استاندار کرمان با معاون وزیر ارشاد برشمرد و ادامه داد: مقرر شده که خانه سنتی و تاریخی کرمان به موزه‌های هنر و ادب کرمان تبدیل شوند و در این رابطه طرح جدیدی نیز مطرح شده است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گردشگری هنری از امتیازات جدید حوزه گردشگری است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته و کرمان می‌تواند پایلوت اجرای طرح‌های گردشگری هنری باشد.

سید محمدمجتبی حسینی افزود: ایجاد خانه موزه‌های هنر در کرمان موجب رشد گردشگری هنری و ایجاد کلاس‌های ویژه و پیشرفته برای هنرجویان کرمانی می‌شود و به رشد فرهنگ، هنر، تعلق خاطر بین هنرمندان و زادگاه آن‌ها و تعلق خاطر هنرمندان جوان به زادگاه خود کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اولین اکونوموزه کشور با عنوان موزه بانو حیاتی در استان کرمان راه اندازی شده است، ادامه داد: در راستای راه اندازی خانه موزه‌های هنر کرمان باید هنرمندان تراز اول این استان شناسایی شده و در رشته‌های مختلف تراز بندی شوند و خانه‌های فرهنگی متناسب با رشته و نوع فعالیت هر هنرمند، دراختیار آن‌ها قرار گیرد و امکان اقامت این هنرمندان در این خانه‌ها نیز فراهم شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: کرمان ناحیه زرخیز و هنر آفرینی است که در تاریخ بر اساس کرامتی که داشته به عنوان یک الگو شناخته شده است.

حسینی عنوان کرد: همکاری و نگاه مثبت استاندار کرمان به موضوعات فرهنگی و هنری یکی از ظرفیت‌های این استان به شمار می‌رود.

وی اظهارکرد: زمانی می‌توانیم دیروز خود را به خوبی مورد حفاظت قرار دهیم که استمرار فرهنگی در آثار تاریخی و فرهنگی ما دیده شود.

انتهای پیام/ی

خانه موزه‌های هنر در کرمان راه اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار