معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه گفت: توجیه افزایش قیمت و چند برابر شدن قیمت‌های برخی از اقلام که در داخل تولید می‌شود وجود ندارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، نوروز کهزادی ظهر امروز در آئین افتتاحیه ساختمان جدیدالاحداث دادگاه‌های حقوقی و کیفری شهرستان اراک گفت: آیت‌الله آملی لاریجانی درراستای تکمیل پروژه دادگاه‌های حقوقی و کیفری اراک، ۵ میلیارد تومان از بودجه‌های خاصی که در اختیار داشتند کمک کردند، هم اکنون در کشور توان و ظرفیت پیمانکاری وجود دارد، یکی از سیاست‌هایی که در دفتر فنی در ۱۰ سال گذشته با ریاست قوه قضاییه کنونی پیاده کردیم این بود که قرار شد هیچ پروژه جدیدی شروع نشود مگر این که پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند.

وی افزود: بر همین اساس بسیاری از پروژه‌ها که در نیمه نخست ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تکمیل و تعدادی پروژه جدید کلنگ‌زنی شد و به بهره‌برداری رسید، با همت دفتر فنی قوه قضاییه نشریه استاندارد‌های ساختمانی قوه قضاییه تصویب شده است.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه در گذشته به شکل ساختمان‌های اداری دیده می‌شد، اما باید فضای کافی برای برگزاری یک جلسه دادگاهی وجود داشته باشد، هم‌اکنون با اقداماتی که در دفتر فنی انجام شد استاندارد لازم برای ساختمان‌های قوه قضاییه تصویب شده است.

کهزادی بیان کرد: با تصویب استاندارد، بودجه براساس آن در نظر گرفته می‌شود، در استاندارد قبلی سرانه ۲۵ متر بود که هم‌اکنون در استاندارد جدید سرانه ۴۵ متر در نظر گرفته شده و در مدتی که قوه قضاییه با ریاست کنونی بود به اندازه ۳۰ درصد کل تاریخ عدلیه که نزدیک به ۱۰۰ سال است ساختمان ساخته شده است.

وی عنوان کرد: در استان مرکزی هم دو تا سه برابر گذشته ساختمان ساخته شده است، هم اکنون کمبود‌های ساختمانی در شهرستان زادگاه امام (ره) وجود دارد، امیدواریم با کمک استاندار مرکزی ساختمان درخور در محل ولادت امام (ره) بسازیم، موافقتنامه دو هزار متری آن انجام شود، این وظیفه ما است و باید آن را دنبال کنیم.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که هم‌اکنون ستاد جنگ دشمنان، جنگ اقتصادی است، ۳۰۰ نفر در خزانه‌داری آمریکا به صورت منظم بحث تحریم ایران را دنبال می‌کردند که  به ۳۸۰ نفر افزایش یافته است، این افراد متخصص دائم درحال بررسی موارد برای فلج کردن اقتصاد ایران هستند.

کهزادی ادامه داد: مسئول تحریم دولت پیشین آمریکا کتابی تحت عنوان کتاب هنر تحریم‌ها تهیه کرده که  در این کتاب اقدامات خود را برای تحریم بیان کرده، مقام معظم رهبری دست رئیس جمهور سابق آمریکا را رو کرده است و همه به نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری در گذر دادن کشور از پیچ و خم‌ها و طوفان‌ها آشنایی دارند.

وی اضافه کرد: خواندن این کتاب را به علاقمندان به مسائل اقتصادی توصیه می‌کنیم، در این کتاب اقدامات شوم آن‌ها مستند و گفته شده که آن‌ها میزان تاثیرات تحریم‌ها را از سخنان مسئولان می‌فهمیدند، برهمین اساس مقام معظم رهبری تاکید دارند که نباید صحبتی کرد که دشمن از آن سوءاستفاده کند.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه تصریح کرد: دشمنان به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند، بعد از پیروزی انقلاب بر صنایع مختلف مثل کشاورزی سرمایه‌گذاری شد بر همین اساس در زمان تحریم ۸۰ تا ۹۰ درصد از موارد مورد نیاز در خود کشور تامین می‌شود، دشمنان دروغ می‌گویند که غذا، دارو و کشاورزی تحریم را اعمال نکردند بلکه در واردات بسیاری از دارو‌ها مشکل وجود دارد، هرچند که بسیاری از دارو‌ها و موارد اولیه در خود کشور تولید می‌شود.

کهزادی بیان کرد: اتحاد میان مسئولان و حمایت از تولید داخلی اهمیت زیادی دارد که اگر از کالای داخلی حمایت نکیم سبب بیکاری کارگران کشور و رونق اشتغال کارگر کشور‌های دیگر می‌شویم، حمایت از کالای ایرانی نهضتی است که باید در بین همه ما وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: در قوه قضاییه در دو حوزه حمایت از فعالیت اقتصادی سالم و مبارزه با فساد، عزم جدی وجود دارد، این موارد هم در سخنرانی‌های رئیس قوه قضاییه  و هم در عملکرد قوه قضاییه مشخص است، قاضی نباید تحت تاثیر جو قرار گیرد بلکه باید در یک محیط آرام و براساس حق و قانون حکم دهد.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه افزود: در راستای مقابله با توطئه‌های دشمنان در زمینه اقتصادی، چند کار در قوه قضاییه مثل ستاد اقتصاد مقاومتی است که با ریاست معاون اول قوه به صورت منظم دو هفته یک بار در ستاد استان برگزار می‌شود.در این جلسه به برطرف کردن مشکلات واحد‌های صنعتی می‌پردازیم.

کهزادی ادامه داد: باید از فعالیت‌های سالم اقتصادی حمایت و مشکلات کارخانجات، واحد‌های تولیدی و اقتصادی را با کمک مقامات محلی برطرف کنیم، قوه قضاییه در شورای گفتگو نقش موثری دارد.در قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضائیه،احیای حقوق عامه است، برخی از مسائل در کشور وجود دارد که متولی ندارد مثل آلودگی محیط زیست، آلودگی‌های تهران یا اراک یکی از موارد است که باعث نبود جذب نیروی فنی در شهر‌های آلوده می‌شود که  این امر به ضرر مردم آن شهر تمام می شود.

وی اضافه کرد: مشکلی که در کشور وجود دارد تورم و بالا بودن قیمت‌ها به ویژه برای اقشار ضعیف است، ، توجیه افزایش قیمت و چند برابری شدن قیمت‌ها  برای برخی از اقلام که در داخل تولید میشود وجود ندارد که  باید در سطح ملی و استانی به این کنترل‌ها دقت داشته باشیم.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه تصریح کرد: اخلاق و فرهنگ اسلامی باید مد نظر قرار گیرد، بسیاری از ثروتمندان این فرهنگ را یا نمی‌دانند یا رعایت نمی‌کنند، ما حکومت سرمایه‌داری نیستیم که هیچ ارزشی به جز پول و سرمایه‌داری وجود نداشته باشد، اغنیا در دیده اسلامی وکیل خداوند در زمین برای رسیدن به فقرا هستند.

 

انتهای پیام/ت

صحبت های معاون قوه قضائیه درباره افزایش قیمت تولیدات داخلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.