مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از تخریب ۹ فقره دیوارکشی در سه روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: ۹ فقره دیوارکشی در ۲۷ هزار و ۱۳۰ متر مربع از زمین‌های کشاورزی روستای گلیرد و لامیزده و خشت سر از بخش مرکز شهرستان محمودآباد تخریب شد.

وی با بیان اینکه با هر‌گونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تامین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید نماید طبق قانون برخورد خواهد شد، افزود: بازدید مستمر کارشناسان این مدیریت برای حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی به طور جدی دنبال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد نیز به رونق کشت برنج در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان محمودآباد دارای ٢٠ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آن زمین شالیزاری است.

صادقی با بیان اینکه مجموع تولید شلتوک این شهرستان از کشت اول و دوم برنج حدود ۱۰۰ هزار تن است، افزود: این شهرستان ١٠ درصد تولید استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه منبع تامین آب اراضی شالیزاری این شهرستان از سه بخش است، گفت: بخشی از آن از آب جاری بوده که به دلیل اینکه در ته بند رودخانه هراز قرار دارد با مشکل و کمبود مواجه است.

وی با بیان اینکه از ۱۵ هزار حلقه چاه در این شهرستان ۱۱ هزار حلقه آن بدون پروانه است، افزود: تمام تلاش در جهت ساماندهی این قبیل چاه‌ها از سوی امور آب هست تا سوخت آن تامین و بخش دیگر تامین آب از طریق آببندانهاست.

وی گفت: شهرستان محمودآباد دارای ٨٨ قطعه آبندان به مساحت ١٣ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۱۰ درصد سطح آببندان‌های استان را خود اختصاص و حدود ۴۵ درصد آب زراعی از این محل تامین می‌شود.

صادقی افزود: برای توسعه و لایروبی آببندان‌های سه استان شمالی از سوی دولت اعتبار خاصی دیده شده که در طول سه سال متوالی (۹۸-۹۹-۱۴۰۰) تخصیص می‌یابد و اگر آببندانی هم اکنون شرایط لازم را دارا باشد، شورا و دهیار به جهاد کشاورزی این شهرستان اعلام تا بزودی کار مطالعه، طراحی و اجرا شروع شود.

انتهای پیام/آ

بازگشت بخشی از دیگری از زمین‌های کشاورزی محمودآباد به چرخه تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.