نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی نقش کلیدی و اساسی داشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس علمداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: حرکتی استوار و اساسی در کشور نیاز است تا تبیین‌کننده نقش روحانیت در به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به اهمیت و قدرت نفوذ روحانیت در شکل‌گیری پایه‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: در هیچ جای دنیا تاریخ نشان نداده که مردمی با تکیه بر دین و مذهب خود انقلابی این‌چنین به پا کند و بر حفظ و استقلال آن تأکید داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل به نقش مهم مراجع تقلید در هدایت فعالیت‌های انقلابی مردم اشاره کرد و افزود: روحانیت همواره در کنار مردم و برای مردم بوده و نقش راهنمای علمی و تربیتی داشته است.

عاملی گفت: در زمانی که تمام کشور‌های دنیا با تکیه بر توانایی‌های داخلی، حرکتی رو به جلو داشتند، حکومت طاغوت همواره به استعداد‌های داخلی بی‌توجه بود و سعی بر واردات و تأمین نیاز‌های داخلی از کشور‌های بیگانه داشت.

وی با اشاره به نبود اقتدار اقتصادی در دوران طاغوت و وابستگی کامل به درآمد‌های حاصله از فروش نفت خام، بیان کرد: نبود زیرساخت‌های مناسب، شهرک‌های صنعتی و بنیه ضعیف علمی سبب عقب‌ماندگی کشور در دوران حکومت پهلوی بود.

امام جمعه اردبیل افزود: ملت ایران در کنار رهنمود‌های روحانیت مبارز توانستند کشور را در جایگاه حقیقی خود قرار دهند.

عاملی وظیفه جوانان و مسئولان را تلاش برای اعتلا و ارتقای کشور در تمامی عرصه‌ها در سطح جهانی دانست و گفت: جوانان انقلابی با نشان دادن توانایی‌های خود و اثبات آن می‌توانند سبب پیشرفت روز افزون کشور جمهوری اسلامی ایران شوند.

انتهای پیام/ح

افتتاحیه نمایشگاه عکس علمداران انقلاب اسلامی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.