مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت:اغلب دستگاه‌های خدماتی شهری به اطلاعات مکانی شهر نیاز دارند و با به اشتراک گذاشتن این اطلاعات می توان از ظرفیت‌های شهر بهتر استفاده کرد.

آمادگی شهرداری مشهد برای ارائه اطللاعات مکانی شهر مشهد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با حضور در همایش تخصصی ارائه قابلیت‌های سامانه تعیین موقعیت آنی شهرداری مشهد (سمام) گفت: هدف واقعی از برپایی این همایش این بوده که آنچه در شهرداری مشهد در باب داده‌های مکانی وجود دارد را عرضه کنیم.

وی افزود: اطلاعاتی که در طی سالیان سال و با زحمت فراوان، با تکیه بر زیرساخت اطلاعات مکانی، هم در بخش زیرساخت سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری تهیه شده است، به دلیل اهمیت تجمیع، تطبیق و عرضه این اطلاعات در سطح شهر، به صورت دسته‌بندی‌شده و با تاکید بر بخش فعالیت‌هایی که روی زیرساخت RTK می‌توان انجام داد، امروز قابل عرضه و بهره‌برداری عمومی است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه زیرساخت RTK در حال حاضر در شهر مشهد پیاده‌سازی شده است تصریح کرد: بنابراین هر شرکت خدماتی و هر پیمانکاری که علاقه‌مند باشد از این ظرفیت استفاده کند، برای برداشت اطلاعات دقیق مورد نیاز خود، نیازی به سرمایه‌گذاری بزرگ در این بخش ندارد و ما آماده هستیم که این اطلاعات را عرضه کنیم.

رجائیان افزود: دنیا، دنیای اطلاعات است و در بحث داده و اطلاعات، اطلاعات مکانی حرف اول را می‌زند. بسیاری از کسب و کار‌های نوپا که در دنیا شکل گرفته و در کشور ما نیز در حال شکل‌گیری است به این اطلاعات نیاز دارند و این اطلاعات منبعی است برای ایجاد کسب و کار و خلق ارزش که از طریق خلق این ارزش‌ها می‌توان در کشور اشتغال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در کنار عرضه این بستر‌های سخت‌افزاری، بستر‌های نرم‌افزاری برای ارائه اطلاعات در قالب سامانه OPEN API نیز طراحی و آماده‌سازی شده است و این آمادگی وجود دارد که در کنار عرضه بستر‌های سخت‌افزاری، اطلاعات جمع‌آوری‌شده را نیز در قابل نرم‌افزاری عرضه کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به لزوم و اهمیت گردش اطلاعات اشاره کرد و ادامه داد: اطلاعات و داده‌ها اگر یک جا بمانند حکم مرداب را پیدا می‌کنند که بعد از مدتی ارزش خودش را از دست می‌دهد. قابلیت گردش اطلاعات است که آن را زنده نگه می‌دارد. به این لحاظ اعلام آمادگی می‌کنیم که در زمینه مشارکت داده و اطلاعات با تمامی پیمانکاران شرکت‌های خصوصی و دوایر دولتی همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام//م. ن


شهرداری مشهد آمادگی ارائه اطلاعات مکانی شهر را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار