نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از پرداخت نشدن خسارت سیل ۹۵ به کشاورزان خوزستانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند که پیگیری‌های بسیاری انجام شده، اما تاکنون هیچ مبلغی برای خسارت سیل سال ۹۵ به کشاورزان پرداخت نشده است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه نباید برای پرداخت خسارت ناشی از سیل دست مدیریت بحران را خالی بگذارد و در کار‌هایی که توان جلوگیری از بروز سیلاب موثر است همکاری باید کرد.

نوری عنوان کرد: یکی از این کار‌های آبخیزداری و درخت کاری در بالا دست است که می‌توان این کار را به بخش خصوصی سپرد و با درخت کاری جلوی این موضوع را گرفت.

حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان داشت: قدمت سیل‌بند‌های خوزستان به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌رسد.

وی تاکید کرد: اگر هشدار‌های لازم پیش از بارندگی داده نمی‌شد خسارت سیلاب چند برابر خسارت سیل سال ۹۵ می‌شد، اما پیش از آن در این بار مدیریت بحران استان ۳۵ جلسه با ۱۴ کارگروه تخصصی تشکیل داد.

حاجی زاده گفت: در سال ۹۵ خسارت ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد شد و از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت در استان به دلیل سیلاب وارد شده است.

انتهای پیام/م

لزوم پرداخت خسارت سیل به کشاورزان خوزستانی

برچسب ها: سیل ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.