معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در کشور بیش از ۶۵۰ مرکز شبانه‌روزی برای نگهداری از کودکان بدون سرپرست وجود دارد که ۶۱۰ مرکز را خیران اداره می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همایش تجلیل از خیران و حامیان فرزندان تحت پوشش بهزیستی استان قزوین گفت: برای نگهداری از ده هزار و دویست کودک بدون سرپرست مرکز نگهداری وجود دارد که ۶۱۰ مرکز به کمک خیران اداره می‌شود.

مسعودی فرید افزود: هیچ کاری بدون مشارکت مردم پیش نمی‌رود و هر کجا از حضور مردم استفاده کرده ایم موفق بوده ایم.

مسعودی فرید اضافه کرد: توجه به توانمنددسازی فرزندان تحت پوشش بهزیستی باید در اولویت کار‌ها باشد چرا که مراکز ما کوچک است و محل مناسبی برای نگهداری افراد نیست بنابراین آن‌ها را باید به‌میان خانواده‌ها بازگردانیم و در این امر از خیران استفاده کنیم.

وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم در این مراسم گفت: در استان قزوین ۲۳ هزار معلول و شش هزار و ۹۰۰ زن سرپرست خانوار با کمک‌های مردمی که امسال تاکنون بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است، از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر این در حال حاضر ۲۶۳ کودک بدسرپرست با کمک بهزیستی در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند و ۱۷۹ کودک هم در مراکز نگهداری بهزیستی اقامت دارند.

وارثی بیان کرد: هزار و پانصد معلول هم به‌صورت شبانه‌روزی و هزار نفر به‌صورت روزانه از خدمات مراکز بهزیستی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این‌که تعداد مستمربگیران استان از۵ هزار نفر به ۲۱ هزار نفر افزایش یافته است گفت: در استان ۳۰۰ مرکز خصوصی تحت نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وارثی با بیان این‌که در شهر محمدیه کلیلنیکی ویژه معلولان به‌مساحت دو هزار و دویست مترمربع و در شهر الوند به مساحت چهار هزار ودویست متر مربع در حال احداث است گفت: راه‌اندازی یک مرکز روان‌پزشکی و یک مرکز توان‌بخشی توسط خیران از دیگر طرح‌های در دست اقدام است.

مدیرکل بهزیستی استان با اعلام این‌که یک خیّر یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای کمک به شیرخوارگاه حلیمه در قزوین اهدا کرده است گفت: ساخت یک کلینیک و درمان‌گاه خیریه، یک مجموعه نگهداری کودکان بی‌سرپرستِ ۶ تا ۱۲ سال، اهدای چهار هزار و دویست متر زمین از خزانه موقوفات برای احداث ۱۰ خانه کوچک و کلینیک روان شناسی و توسعه دو خانه کوچک در هفت سنگان و محمدیه از خدمات دیگر خیران استان است.

رحمانی، محمدی و زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با تاکید بر این‌که مشارکت مردمی می‌تواند امور را بهتر پیش برد و دولت باید این امر را تسهیل کند گفتند: ما نیز همچون مدیران استان از طرح اخذ مشاوره فرزندان مستعد و نخبه بهزیستی استقبال می‌کنیم.

در پایان این مراسم حکم سه نفر از فرزندان بهزیستی به‌عنوان مشاور مدیرکل بهزیستی استان به آن‌ها ابلاغ شد.

انتهای پیام/ک

همایش تجلیل از خیرین و حامیان فرزندان تحت پوشش بهزیستی در قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار