نمایندگان آمریکایی قانونی را مطرح کردند که بر اساس آن قدرت رئیس‌جمهور برای اعمال تعرفه بر کالا‌های وارداتی به دلایل امنیت ملی محدود می‌شود.

کنگره آمریکا به دنبال محدود کردن قدرت ترامپ در اعمال تعرفه‌های تجاریبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان آمریکایی قانونی را مطرح کردند که بر اساس آن قدرت رئیس‌جمهور برای اعمال تعرفه بر کالا‌های وارداتی به دلایل امنیت ملی محدود می‌شود.

این تازه‌ترین نشانه از نگرانی کنگره بر سر هزینه‌های روزافزون سیاست‌های تجاری دولت ترامپ است.

دو گروه از هر دو حزب آمریکا روز چهارشنبه قانونی را در سنا و کنگره این کشور مطرح کردند که از ترامپ می‌خواهد پیش از اقدامات تجاری نظیر اعمال تعرفه یا سهمیه به موجب قانون گسترش تجاری مصوب ۱۹۶۲ از کنگره این کشور کسب اجازه کند.

قانون ۱۹۶۲ در حال حاضر به رئیس‌جمهور اختیار می‌دهد بدون تصویب کنگره به اعمال چنین تعرفه‌هایی بپردازد. ­

پیش از این نیز پایگاه خبری هیل اعلام کرده بود گروهی از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را ارائه کردند که پرداخت حقوق به رئیس‌جمهور این کشور، معاون او و اعضای کنگره را در طول تعطیلی دولت منع می‌کند.

این قانونگذاران آمریکایی با صدور بیانیه‌ای این لایحه را با عنوان «قانون همبستگی در حقوق سال ۲۰۱۹» ارائه و اعلام کردند این لایحه با هدف جلوگیری و محدود کردن مدت تعطیلی آتی دولت و به منظور اطمینان از اینکه قانونگذاران آمریکا نیز در طول تعطیلی دولت زیانی که کارمندان فدرال متحمل می‌شوند را احساس می‌کنند، تدوین می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل اختلافات خود با دموکرات‌های کنگره بر سر دیوار مرزی، دولت فدرال این کشور را بیش از یک ماه به تعطیلی کشانده بود،

روز جمعه گذشته اعلام کرد دولت را سه هفته به صورت موقت بازگشایی خواهد کرد تا اعضای کنگره فرصت داشته باشند درباره بودجه درخواستی وی برای ساخت دیوار مرزی رایزنی کنند و به نتیجه برسند.

ترامپ برای ساخت این دیوار درخواست بودجه پنج میلیارد دلاری کرده است. دموکرات‌ها تاکنون در برابر این خواسته وی مقاومت کرده اند. تعطیلی دولت فدرال آمریکا بسیاری از کارمندان این کشور را در تنگنای شدید مالی قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار