قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اولویت مسکن مهر برای دولت،گفت: با تاکید رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی، این طرح تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می شود.

ساخت ۳۷ هزار واحد مسکن مهر در همدان/ بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد اصغری مهرآبادی  قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در جلسه شورای تامین مسکن همدان با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر نیمه تمام در همدان وجود دارد، عنوان کرد: در استان همدان از ۳۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر، ساخت بیش از ۳۴ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده و کار ساخت باقی مانده آن‌ها تا پایان سال به اتمام می‌رسد

وی با تاکید بر این که عزم دولت در اتمام مسکن مهر جدی است، اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است تا از ظرفیت استان‌ها و توان استانداران برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر استفاده شود.

اصغری مهرآبادی گفت: تمام توان را برای اتمام طرح‌های مسکن مهر به کار گرفتیم و امیدواریم مسکن مهر همدان تا پایان امسال تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

وی اظهار داشت: دولت در قانون بودجه امسال به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل فروش زمین (اراضی دولتی) و یا تهاتر برای تکمیل طرح ها، خدمات زیربنایی و روبنایی، آماده سازی، دیوارکشی، راه دسترسی و بافت‌های فرسوده کمک شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه در مجلس اعتباراتی برای تامین قیر مورد نیاز طرح‌های مسکن مهر اختصاص یافته است، عنوان کرد: تمام مسجد‌های نیمه کاره طرح مسکن مهر نیز تکمیل می‌شود و بر اساس بودجه امسال مقرر شده که ۳۰ هزار میلیارد ریال از اراضی دولتی برای ارائه تسهیلات، در رهن بانک‌های عامل قرار گیرد.

محمودرضا عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال به موضوعات زیربنایی طرح مسکن مهر کمک می‌شود تا هر چه سریع‌تر این طرح را در استان جمع کنیم و به اتمام برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات و مسائل طرح مسکن مهر اظهار داشت: در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان همدان و از ۲۹ هزار و ۸۰۹ واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده، ۲۸ هزار و ۳۳ واحد به بهره برداری رسیده است.

حسن ربانی ارشد با اشاره به اینکه ۹۴ درصد از مسکن مهر همدان تحویل متقاضیان شده است، اضافه کرد: این درصد تحقق نشان می‌دهد همدان از استان‌های پیشرو در ساخت مسکن مهر است.

وی عنوان کرد: آنچه از مسکن‌های مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت باقی مانده یک هزار و ۲۹۶ واحد است که از این تعداد ۲۴۱ واحد تفاهم نامه سه جانبه، ۲۴۹ واحد خود مالک و ۸۱۶ واحد تعاونی است.

بر اساس آمار از زمان آغاز طرح مسکن مهر، ۲۹ هزار و ۸۸۰ فقره تسهیلات ساخت و همچنین ۱۵ هزار و ۸۵ فقره تسهیلات مسکن بافت فرسوده پرداخت شده است.

انتهای پیام/د.ا

پرونده مسکن مهر امسال بسته می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.