مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان اصفهان گفت : در ۹ ماهه امسال ۸۱ درصد از زکات مردم استان اصفهان برای ارائه ۷۸ هزار و ۹۵۱ خدمت حمایتی به نیازمندان هزینه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا متین پور مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان اصفهان میزان زکات جمع‌آوری‌شده ۹ ماهه امسال در استان را بیش از ۲۴ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد : زکات پرداختی مردم هر منطقه برای نیازمندان همان مناطق هزینه می‌شود و از شهر و روستای محل جمع‌آوری خارج نمی‌شود.

وی بابیان اینکه ۸۱ درصد از زکات مردم استان برای ارائه ۷۸ هزار و ۹۵۱ خدمت به نیازمندان اصفهانی در ۹ ماهه سال جاری هزینه شد ، گفت : کمک‌هزینه معیشت ، درمان ، جهیزیه ، تحصیل و مسکن سهم اصلی در موارد مصرف زکات استان اصفهان را دارد.

دبیر شورای زکات استان اصفهان همچنین گفت: ۱۹ درصد از زکات مردم اصفهان در ۹ ماهه نخست امسال برای ساخت و مرمت ۸۰ ساختمان عام‌المنفعه مانند مسجد ، حسینیه و کتابخانه هزینه شد.

متین پور با اشاره به سرفصل زکات واجب ، گفت : در سطح استان ۱۱۵۰ روستا وجود دارد که ۶۱۲ روستا دارای اقلام مشمول زکات واجب هستند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۷۶ نفر از مردم نیکوکار استان در قالب عامل و مبلغ افتخاری جمع‌آوری زکات با کمیته امداد اصفهان در ۹ ماهه امسال همراهی کردند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان رسیدگی مستمر و نظام‌مند به نیازمندان را مستلزم افزایش مشارکت مردم در امر خیر و احسان دانست و گفت : مردم نیکوکار استان اصفهان می‌توانند با شماره‌گیری کد #۰۳۱*۸۸۷۷* از تلفن همراه ، تماس با تلفن نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷۷ از کلیه خطوط ارتباطی و مراجعه به تارنمای Isfahan.emdad.ir  به‌صورت الکترونیکی و نوین به نیازمندان همشهری خود کمک کنند.

انتهای پیام/م

میزان زکات جمع‌آوری‌شده ۹ ماهه امسال در استان اصفهان بیش از ۲۴ میلیارد تومان بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار