معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ساماندهی فاضلاب کرمانشاه را نیازمند ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار دانست.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا داوودی معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : ساماندهی فاضلاب کرمانشاه نیازمند شبکه جمع آوری، ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه است که در مجموع برای احداث آن‌ها ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به محدودیت منابع و بودجه عمرانی که امکان تامین این اعتبار را به صورت یکجا نمی‌دهد، گفت : از همین رو سراغ تنوع منابع مالی رفتیم که یکی از راه‌های آن استفاده از تسهیلات بانک‌های خارجی است.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان کرمانشاه با بیان اینکه بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا برای این منظور اعلام آمادگی کرده بود، عنوان کرد: تمام پیش نیاز‌های دریافت این تسهیلات انجام شد، اما به دلیل مشکلاتی که در تبادلات ارزی و تحریم‌ها وجود دارد هنوز موفق به دریافت این وام نشده ایم.

داوودی یادآور شد: پروژه فاضلاب کرمانشاه در اولویت دریافت تسهیلات از بانک خارجی است.

وی در ادامه از فعالیت هشت تصفیه‌خانه فاضلاب در استان کرمانشاه خبر داد که شامل تصفیه‌خانه کرمانشاه، شهرک الزهرا بیستون، پاوه، قصرشیرین، کنگاور، سرپل ذهاب، گیلانغرب و اسلام آبادغرب است.

به گفته این مسئول، شش تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر شامل تصفیه‌خانه شهر‌های جوانرود، سرمست، تازه آباد، روانسر، هرسین و مدول دوم پاوه نیز در استان در دست اجرا است.

وی از کلنگ زنی سه تصفیه‌خانه در کرندغرب، صحنه و سنقر هم خبر داد و یادآوری کرد: با احداث این تصفیه‌خانه‌ها تمام مراکز شهرستان‌های استان صاحب تصفیه‌خانه خواهند شد.

وی اشاره‌ای هم به بالا بودن هدر رفت آب در کرمانشاه داشت و بخش زیادی از این هدررفت را مربوط به انشعابات غیرمجاز دانست و اظهار کرد: بخشی دیگر نیز مربوط به فرسودگی خطوط و شبکه است.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فقط در شهر کرمانشاه از ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه حدود ۸۰۰ کیلومتر آن فرسوده است، تاکید کرد: برخی از خطوط عمر بالای ۵۰ سال دارند.

داووی با بیان اینکه نوسازی این خطوط حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان پول نیاز دارد، گفت: با کمبود اعتباراتی که داریم ساماندهی این میزان خطوط فرسوده زمانبر است.

وی از همکاری یک شرکت فرانسوی برای انجام مطالعات طرح جلوگیری از هدر رفت آب در کرمانشاه خبر داد که قرار بوده یک میلیون یورو به صورت بلاعوض برای این منظور پرداخت کند که تاکنون اجرایی نشده است .

 

 

انتهای پیام/د

ساماندهی فاضلاب کرمانشاه نیازمند شبکه جمع آوری، ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه است

 

برچسب ها: آب و هوا ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.