رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پژوهش موجب پیشرفت جامعه و ارتقای کیفی و کمی آن و بالاخره تحول ژرف برای بشریت ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حسین بخشایشی رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه در  در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه طرح‌ها و مقالات و دستاورد‌های علمی و پژوهشی کارکنان شهرداری ارومیه با بیان اینکه پژوهش یکی از محور‌های مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور بیان کرد: اگر پژوهش نشود دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار رکود و سکون می‌شود.

وی گفت: کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی به عنوان مراکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی ابزار لازم را برای پژوهشگران توسعه پژوهش فراهم می‌کنند.

بخشایشی عنوان کرد: عوامل توسعه پژوهش را می‌توان به سه بخش عوامل سخت افزاری، عوامل نرم افزاری و نیروی انسانی تقسیم کرد.

وی اظهار کرد: یکی از عوامل رکود و گرفتار شدن به آسیب‌ها، بی اطلاعی از نیاز‌ها و پرسش‌ها و ارائه نکردن تعریف درستی از چارچوب نیاز‌ها در کشور است.

بخشایشی ادامه داد: در هر صورت فعالیت‌های تحقیقاتی و دستاور‌های پژوهشی بدون مطالعه دقیق نیاز‌ها و نداشتن برنامه‌ها روشن و اولویت بندی شده خسارت بزرگی خواهد

بود که متوجه امر تحقیق و پژوهش است که گاه دست اندرکاران پژوهشی را گرفتار کار تکراری می‌نماید و گاه استعداد‌ها را به مسایل غیر ضروری مشغول می‌سازد.

وی گفت: پژوهش یک تحفیق و یک روند هوشمندانه خلاقانه برای یافت بازگویی و بازنگری پدیده‌ها رخداد‌ها و رفتار‌ها است و پژوهش همچنین برای استفاده از پدیده‌های موجود برای دست یافتن به راهکار‌های عملی و فن اوری به کار می‌رود.

عضو شورای اسلامی عنوان کرد: پژوهش موجب پیشرفت جامعه و ارتقای کیفی و کمی آن و بالاخره تحول ژرف برای بشریت ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: دست اورد‌های انقلاب اسلامی که در سایه همین پژوهش و تحقیق توسط جوانان انقلابی، نخبگان، مخترعین و متفکرین و دانشمندان و فرهیختگان جامعه در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب بدست امدند و انقلاب اسلامی را باید سراغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیر اسلام است.
 
انتهای پیام/م
 

ضرورت توجه به امر پژوهش

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.