«حسن حب الله» بیان داشت که حزب الله لبنان قادر به ورود مناطقی از اسراییل است که پیش از آن وارد آن نشده است.

مسأله تونلها نشان شکست اطلاعاتی اسرائیل استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن نصرالله در مصاحبه تلویزیونی روز شنبه خود با شبکه «المیادین» گفت: در هر لحظه ممکن است در سوریه و از جانب سران سوریه و محور مقاومت تصمیم دیگری برای مقابله با تجاوزات اسرائیل گرفته شود. خلاصه کلام اینکه پیامی که نتانیاهو باید آن را دریافت کند، این است که این متغیر‌ها را در نظر بگیرد و در ارزیابی اشتباه نکند و منطقه را به جنگ نکشد.

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخنان سید حسن نصرالله را رد کرد و مدعی شد که حزب الله مضطرب و بسیار سردرگم است.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو در نشست کابینه این رژیم گفت: رهبر حزب‌الله در جریان یک سخنرانی تلویزیونی سکوتش را شکست چرا که این گروه شبه‌نظامی با فشار مالی ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران دست به گریبان است و اینکه عملیات اخیر اسرائیل باعث نابودی تونل‌های حزب‌الله در شمال این کشور شد.

بر همین اساس نیز خبرنگار ما با «حسن حب الله» مسئول پرونده فلسطین در جنبش حزب الله لبنان گفتگو کرده است که شرح آن از نظر می‌گذرد.

*همانگونه که مستحضرید جنگ روانی و رسانه‌ای یکی از ارکان مقابله با دشمنان است که نیرو‌های مقاومت لبنان نیز به خوبی از آن استفاده می‌کنند. از جمله این نبرد‌های روانی، مواضع و سخنان سید حسن نصرالله است که نمونه آخر آن نیز گفتگوی ایشان با شبکه المیادین بعد از حدود دو ماه غیبت رسانه‌ای و گمانه زنی‌های منفی صهیونیست‌ها بود. نقش مواضع و سخنان دبیرکل حزب الله لبنان بر روی بعد روانی مقامات رژیم اسرائیل و ترساندن آن‌ها چگونه است؟

منطقه دچار تنش است و به تبع آن نیز اسرائیلی‌ها در حالتی از نگرانی به سر می‌برند؛ علت آن نیز قدرت مقاومت و محور مقاومت در فلسطین و لبنان و سوریه و عراق است. ایران رهبر این محور است و محور مقاومت دستاورد‌هایی کسب کرده است؛ بنابراین اسرائیل دائما تلاش می‌کند با انجام اقداماتی میزان این دستاورد‌ها و پیروزی‌ها را کاهش دهد.

نمونه آن نیز حملات اسرائیل به سوریه با ادعای متوقف کردن حضور ایران در سوریه است که البته پدافند هوایی سوریه با این حملات اسرائیلی‌ها مقابله می‌کند.

در برابر این تنش‌ها سید حسن نصرالله در سخنان خود تاکید کردند که امور و مسائل دقیق است و در صورت ارتکاب حماقت توسط اسرائیل، جنگی بزرگ و عظیم رخ خواهد داد. مقاومت خواهان جنگ نیست و برای وقوع آن هم تلاش نمی‌کند، اما در برابر تجاوزات مکرر اسرائیلی‌ها به سوریه و لبنان و نقض حریم هوایی لبنان برای حمله به اهدافی در سوریه نیز دست بسته نمی‌ماند.

*طبق گفته دبیرکل حزب الله لبنان، نیرو‌های مقاومت در جنگ بعدی قادر به حضور در منطقه الجلیل هستند. این قدرت نیرو‌های مقاومت را چگونه تحلیل می‌کنید؟

این موضوع جدیدی است. اسرائیلی‌ها به دلیل مسأله تونل‌ها در حالت رعب و نگرانی به سر می‌برند.

می‌خواهیم به اسرائیلی بگوییم ابتکار عمل دست شما نیست و مقاومت می‌تواند عملیات هجومی انجام دهد تا بدین صورت وارد منطقه‌هایی شود که پیش از آن وارد نشده است و پایگاه‌های صهیونیستی را در مناطقی که پیش از این مورد هجوم قرار نداده، هدف قرار دهد. این نشانگر قدرت مقاومت است.

مقاومت امروز نسبت به گذشته قوی‌تر است و تمام جنگ‌های صهیونیست‌ها علیه مقاومت در فلسطین و لبنان موجب قدرتمندتر شدن مقاومت شده نه تضعیف آن؛ بنابراین باید این پیام را بفهمند که مقاومت امروز از ابتدا قوی‌تر است؛ در آن اوایل ما موشک‌های با برد ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر داشتیم، اما اکنون قادر به هدف قرار دادن عمق صهیونیست‌ها و هر نقطه‌ای در رژیم صهیونیستی هستیم. این را باید بدانند.

*اخبار و تحلیل‌های بسیاری درباره ضعف قدرت امنیتی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل منتشر می‌شود که نمونه اخیر آن نیز کشف تونل‌های مقاومت پس از ۱۳ سال بود. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟

برخی در صدد تخریب و نفوذ هستند، اما پل مقاومت به این سادگی‌ها تخریب نمی‌شود و مورد نفوذ قرار نمی‌گیرد.

علت آن نیز اعتقاد مردان مقاومت است و به همین دلیل نیز اسرائیلی‌ها نمی‌توانند در مقاومت نفوذ کنند. این توان پیش از این وجود نداشت و اسرائیلی‌ها با نفوذ در سازمان‌های نظامی و ارتش‌های چندین کشور عربی موجب تحمیل شکست به آن‌ها می‌شدند.

اسرائیلی‌ها در گذشته تصور می‌کردند این ضعف‌ها و نفوذ‌ها آن‌ها را قادر به پیروزی در نبرد‌ها می‌کند، اما امروز نمی‌تواند دشمن خود یعنی مقاومت را مورد نفوذ کند و در برابر توان آن همانند فرد نابینا است که قادر به تشخیص راه نیست.

بر همین اساس وقتی یک مورد تونل را کشف می‌کنند، صد‌ها مورد دیگر باقی مانده است که به دلیل ضعف اطلاعاتی قادر به کشف آن و به تبع آن کسب پیروزی در هیچ جنگی نیستند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار