مدیر دفتر مدیریت مصرف و انرژی شرکت برق مشهد گفت: طرح دیزل ژنراتور از ابتدای سال ۹۸ در مجموعه‌های اقامتی ۱۱۵ مشترک هتلی مشهد اجرا می‌شود.

اجرا طرح دیزل ژنراتور از ابتدای سال ۹۸ در مشهد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیده‌معصومه مرادی مدیر دفتر مدیریت مصرف و انرژی شرکت برق مشهد با حضور در همایش مدیریت در مصرف آب و انرژی در صنعت هتلداری و گردشگری گفت: اگر مدیریت انرژی نداشته باشیم به واسطه نداشتن برق، آب را هم از دست می‌دهیم و حرکت چرخه آبی بدون فعال بودن جریان برق میسر نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۵۵۰ هزار مشترک برق در مشهد داریم افزود: از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مورد آن مشترک خانگی هستند و ۴۰ درصد برق مصرفی مشهد توسط این گروه بوده است و سهم مصرف برق در فصل تابستان امسال به‌حدی بود که ناچار به خاموشی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای شدیم و علت آن هم تعطیل نشدن چرخه صنعت بود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و انرژی شرکت برق مشهد ادامه داد: برق خراسان به شبکه سراسری کشوری وصل بوده و طبق آخرین آمار‌های به‌دست آمده تابستان امسال نسبت به فصول مشابه در ۵ ساله اخیر بیشترین میزان مصرفی برق را با بار پیک ۵۷.۵۸۸ مگاوات داشتیم؛ مشهد امسال ۱۵۴۰ مگاوات بارمصرفی داشت و ۵۷۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی این شهر با مدیریت درست مصرف پایدار می‌ماند.

مرادی با بیان اینکه برای سال آینده باید مقدار برق تولیدی را با توجه به رشد توریست اعم از زائر و گردشگر به میزان ۸ درصد اندازه کنونی افزایش دهیم، تصریح کرد: طبق جداول موجود به ازای هر یک درجه دما از یک تا ۱۹ درجه سانتیگراد حدود ۲۰۰ مگاوات برق مصرف می‌شود و این میزان در دمای ۲۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد به ۱۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

وی گفت: خاموشی‌های امسال که به ناچار انجام شد مدیریت مصرف برق را در شرایط بحرانی به‌همراه داشت و تامین پیک بار از سرظهر تا قبل از غروب آفتاب بوده و این زمان در روز‌های گرم تابستان که روز‌های بلندتری است بیشتر از سایر ایام سال بوده و میزان مصرفی در این بازه زمانی با توجه به اوج حضور زائران ۲۰ برابر از متوسط مصرف برق سالانه بیشتر است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و انرژی شرکت برق مشهد ادامه داد: همچنین طبق بخش نامه‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر ۳ هزار مشترک مشهدی شامل طرح‌های تشویقی شدند، مشترکانی که نقش بسزایی در کاهش ۱۸۰ مگاواتی برق مصرفی داشتند که منجر به تقویت ۳۰ مگاواتی زیرساخت‌ها در سطح شهر شدند تا برق منطقه حرم مطهر رضوی و نقاط پرتردد شهر خاموش نشود.

انتهای پیام//م. ن


طرح دیزل ژنراتور از ابتدای سال ۹۸ در مشهد اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.