سامانه نمتا صبح امروز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه در ساری راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشست با اصحاب رسانه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه سامانه نمتا با هدف افزایش و ایجاد همدلی و مشارکت بین مردم  و توسعه مازندران راه اندازی شده است، گفت: در سامانه نظام مدیریت مشارکتی توسعه استان مردم، نخبگان، اساتید و افراد دارای ایده‌های فناورانه می‌توانند نام نویسی کنند.

وی افزود: مهمترین محوریت این  نشست بیان دستاورد‌های استان پس از گذشت چهل از انقلاب اسلامی، اجرای برنامه صد روزه  و برنامه  بیست، بیست در استان است.

استاندار مازندران گفت: توسعه استان نیازمند همگرایی ومشارکت همه مردم، رسانه‌ها، خبرنگاران، نخبگان است تا پیشنهاد‌های کاربردی آن‌ها سبب توسعه اقتصادی فرهنگی اجتماعی استان شود.

حسین زادگان با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی پس از چهل سال اشاره کردو افزود: دهه فجر امسال ۷۶۶ طرح عمرانی، زیربنایی، کشاورزی و برق با اعتبار هزار و ۴۱ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: همزمان با دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۷۶۶ پرو‍ژه با اعتبار ۱۰۴۱ میلیارد تومان در مازندران مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

حسین زادگان افزود: از مجموع پرو‍ژه‌هایی که در این دهه افتتاح می‌شود، ۷۶ پرو‍ژه تولیدی – صنعتی با اعتباری بیش از ۳۹۷ میلیارد تومان اشتغالزا بوده و برای ۸۶۱ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.  

وی گفت: هم چنین ۵۶۶ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار ۶۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در بخش روستایی ۱۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۹ میلیارد ریال در ایام به بهره برداری می‌رسد، افزود: در بخش عمران شهری نیز ۳۴ پروژه با اعتباری بیش از ۲۱ میلیارد تومان از سوی شهرداری‌ها مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

حسین زادگان با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۳۴ پروژه با اعتباری بیش از ۳۵۴ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف کلنگ زنی خواهد شد، گفت: در میان شهرستان‌های استان، بابل با ۹۲ پروژه، آمل با ۶۸، ساری با ۶۳ پروژه، و بهشهر و نکا به ترتیب با ۳۹ و ۳۶ دارای بیشترین پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر امسال هستند.

استاندار مازندران افزود: کشور بحران‌های زیادی از جمله جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته است و اکنون در جنگ با تحریم قرار دارد.

وی گفت: در حال طراحی برنامه ویژه هستیم تا نسل جدید با موانع و چالش‌های کشور آشنا شوند و همراه و درمسیر با اهداف انقلاب اسلامی گام بردارند.

حسین زادگان به موضوع بوم گردی در روستا‌های استان اشاره کرد و افزود: ۱۲۰ روستای مقصد گردشگری امسال در شهر‌های استان انتخاب شد و نخستین منطقه پایلوت گردشگری در دهه فجر امسال معرفی می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه دانش آموزان بهترین نیروی برای ایجاد استان پاک هستند، گفت: ۱۸۶ سمن دانش آموزی در مازندران راه اندازی می‌شود.

وی افزود: شعار امسال در محیط زیست پاکسازی استان با عنوان مازندران را تمیز نگه داشته باشیم و به استقبال نوروز ۹۸ برویم، است.

حسین زادگان گفت: افزایش کمی و کیفی جمعیت سمن‌ها از جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزان  مازندران می‌توانیم بهره‌مند شویم.

استاندار مازندران با بیان اینکه با فرهنگ سازی در میان سمن‌های دانش آموزی می‌توانیم مسائل اعتیاد، محیط زیست، زباله و طلاق حل کنیم، افزود: بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموزی استان پایان امسا در مرحله نخست در شهرستان‌ها عضو سمن می‌شوند.

وی گفت: در این مرحله فعالیت‌ها شناسایی و آموزش و پرورش استان آموزش‌های لازم را به دانش آموزان سمن  ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ م

راه اندازی یک سامانه جدید در مازندران

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.