مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال ۲۲ هکتار از زمین‌های صنعتی شرکت شهرک‌ها به متقاضیان واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیاوش وحدت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در نشست با خبرنگاران استان با اشاره به رشد ۷۵ درصدی قرارداد‌های منعقد شده در استان گفت: از ابتدای امسال ۲۲ هکتار از زمین‌های صنعتی شرکت شهرک‌ها به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فراهم است و امسال نیز شاهد افزایش واگذاری زمین و قرارداد‌های منعقده هستیم.

وحدت با بیان این که منطقه ویژه اقتصادی بجنورد آماده بهره برداری و کد گمرکی آن نیز دریافت شده است ، گفت: تا کنون ۸۰ میلیارد ریال برای این منطقه هزینه شده که ۵۵ میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی و ۲۵ میلیارد ریال نیز از منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی تامین شده است.

وی افزود: بر اساس برآورد‌های انجام شده برای رسیدن به نقطه قابل قبول در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد به حدود ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی با اشاره به ایجاد یک واحد فرآوری برنج با سرمایه گذاری خارجی در منطقه اقتصادی بیان کرد: در صورت موافقت مسئولان استان  منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در دهه فجر قابل افتتاح است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: در حدود ۶۰۰ هکتار زمین صنعتی در استان استحصال و از این رقم ۱۷۷ هکتار واگذار شده است.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی در استان ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی ایجاد شده ، بیان کرد: تا کنون ۵۱۸ قرارداد سرمایه گذاری منعقد و ۲۵۱ واحد صنعتی در این شهرک‌ها مستقر شده است.

وی با اشاره به تامین ۱۵۲ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌های صنعتی افزود: این رقم بیش از مصرف واحد‌هایی است که در این شهرک‌ها مستقرند ، اما اگر بخواهیم تمام ظرفیت شهرک‌های صنعتی را به بهره برداری برسانیم باید آب بیشتری تأمین شود.

وحدت گفت: ۵۲ واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی ، معادل ۲۲ درصد کل واحد‌های صنعتی  درگیر رکود هستند.

وی در مورد سرقت‌هایی که از برخی واحد‌های شهرک صنعتی شیروان شده، گفت: مسئولیت حفاظت از شهرک‌های بجنورد ، بیدک ، شیروان و امیرآباد در اختیار شرکت‌های خدماتی متشکل از خود واحد‌های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در مورد رکود شهرک صنعتی شیروان نیز اظهار کرد: ما بهترین زیرساخت‌ها را در شهرک صنعتی شیروان فراهم کردیم و اکنون در حال عارضه یابی برای روشن کردن علت این بی تحرکی هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی استان دارای سند مالکیت است، افزود: اسناد ثبتی برای اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مساحتی به وسعت هزار و ۴۳۸ هکتار اخذ شده است.

انتهای پیام / ب 

منطقه ویژه اقتصادی بجنورد آماده بهره برداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.